ترکیب لیمو ترش با این ماده غذایی معجزه می نماید

به گزارش هدا بلاگ، تهران (پانا) - روغن زیتون و لیمو ترش هر کدام از خواص بی نظیری برخوردار هستند، البته ترکیب روغن زیتون و لیمو ترش نیز به سلامت بدن و درمان بعضی از بیماری ها یاری شایانی می نماید.

ترکیب لیمو ترش با این ماده غذایی معجزه می نماید

به گزارش همشهری آنلاین، روغن زیتون و لیمو هر دو خواص دارویی بسیار قوی دارند و برای رژیم غذایی سالم به کار می فرایند. آنها در کنار هم ترکیبی از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و چربی های سالم را می سازند و بعلاوه می توانند مشکلاتی مثل فشار خون بالا و یبوست را درمان نمایند. روغن زیتون مستقیما از میوه زیتون گرفته می گردد. حال در این قسمت به فواید ترکیب لیمو و روغن زیتون اشاره می کنیم.

از بین بردن چربی شکم

روغن زیتون و لیمو با یکدیگر گوارش را آسان می نمایند و می توانند احتیاج گرسنگی شما را رفع نمایند، با اینکه غذای کمتری مصرف کنید. این ترکیب بعلاوه عملکرد کبد را بهبود می بخشد و متابولیسم شما را سرعت می دهد و بعلاوه اثر ضد التهابی دارد.

ترکیب روغن زیتون و لیمو حاوی اسیدهای چرب است که در واقع چربی های ذخیره شده در شکم را هضم می نماید و آنها را از بین می برد و در نتیجه فرد بعد از مصرف آن با اندام باریک تر خود روبرو می گردد و خطر بیماری های قلبی در او کاهش می یابد، پس حتما این ترکیب را به برنامه رژیم خود اضافه کنید.

پیشگیری از پیری زودرس

آنتی اکسیدان ها نقش اساسی در کاهش اثرات پیری دارند و رادیکال های آزاد را که باعث پیری می شوند، از فرد دور می نماید. رادیکال های آزاد تمایل دارند در سراسر بدن افزایش پیدا نمایند و همین افزایش باعث تاثیرات منفی در جسم و رفتار فرد می گردد. یک قاشق غذا خوری آب لیمو و روغن زیتون هرکدام اثر آنتی اکسیدانی بسیار بالا دارند.

این ترکیب بعلاوه ویتامین E را به فرد می رساند که ظاهر خطوط و چین و چروک های صورت را کاهش می دهد. شاید واقعا جوان نشوید اما احساس جوانی به شما دست می دهد.

این ترکیب اسیدهای تک رشته ای غیر اشباع دارد که عملکرد اعضای بدن مثل کبد، کلیه و سیستم گوارشی را اصلاح می نمایند.

خواص زیاد برای پوست، مو و ناخن

موها و ناخن های شما بافت های زنده دارند و می توانند خشکی و رطوبت به خود بگیرند. آب لیمو و روغن زیتون نیز تاثیر زیادی در مرطوب کردن دارند و جزء مواد مغذی ضروری محسوب می شوند. می توانید چند بار در هفته از این ترکیب بهره ببرید. انگشتان خود را به راحتی در این ترکیب به مدت 15 الی 30 دقیقه قرار دهید و سپس آن را روی ناخن های تان ماساژ دهید تا به خوبی جذب آن گردد.

این ترکیب جادویی بعلاوه می تواند مانند یک تونر برای پوستتان عمل کند و آلودگی های آن را از بین ببرد. پوست نیز بافت زنده است با این تفاوت که لایه بیرونی آن بیشتر در معرض خشکی است. این ترکیب با مشکلاتی مثل خشکی پوست، شوره سر مبارزه می نماید.

مبارزه با یبوست

روغن زیتون خاصیت روانسازی دارد که می تواند درون روده ها را نرم کند و باعث گردد که مدفوع دارای آب بیشتری گردد و راحت تر دفع گردد. آب لیمو نیز با خواص ضد التهابی خود می تواند روده را به اندازه کافی آرام و حرکات روده را منظم کند.

این ترکیب بعلاوه درد های ناشی از یبوست را از بین می برد. روان سازهای سخت شیمیایی همراه با اثرات مثبت خود، عوارض جانبی نیز دارند و باعث مشکلاتی مثل گاز معده، نفخ و دل پیچه می گردد که این ترکیب عاری از عوارض است.

کنترل کلسترول

چربی های سالم موجود در روغن زیتون می تواند لیپید های موجود در خون را تنظیم نمایند. لیمو نیز خاصیت ویتامین C دارد و مطالعات نشان می دهد که سطح بالای ویتامین C در خون خود تمایل دارند که سطح تری گلیسیرید و کلسترول کمتر داشته باشند.

حال این ترکیب می تواند یک اندازه متعادل را از کلسترول در بدن شما ایجاد کند و به همین علت یک خواص دارویی برای آن محسوب می گردد.

کنترل جریان و فشار خون

یکی از مجذوب کننده ترین ویژگی های روغن زیتون خاصیت ضد انعقادی آن می باشد. به این معنا که می تواند در شرایط لازم جریان خون را بالا ببرد و از انعقاد آن جلوگیری کند . ویتامین C موجود در لیمو بعلاوه سرخرگ ها را منعطف می نماید و لیمو نیز حاوی موادی به نام سیترات است که جریان خون را افزایش می دهد.

مصرف روغن زیتون نیز می تواند فشار خون را پایین بیاورد تا جایی که فرد احتیاجی به مصرف دارو نداشته باشد و پس اگر فشار خون بالایی دارید، حتما در خصوص استفاده از این ترکیب برای تنظیم آن با دکتر صحبت کنید و در صورت امکان دارو را کنار بگذارید.

افزایش سلامت مفصل ها

این ترکیب به نوعی می تواند از مفصل های شما مراقبت کند. آنتی اکسیدان های موجود در آن نیز با اثر اکسیداتیو مبارزه می نماید و التهاب مفصل ها را از بین می برد. این ترکیب می تواند هم به صورت پماد و هم به صورت خوردنی مصرف گردد، به طور مثال هنگامی که ضعف یا سوزش مفصل دارید، اندازهی از آن را به ناحیه مورد نظر اعمال کنید و بعلاوه برای سیاهرگ های گشاد شده نیز مناسب است.

اگر می خواهید که این ترکیب را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید، اندازه آن را به نصف قاشق چای خوری در روز برسانید که بیش از این اندازه در طول روز باعث ایجاد اثرات جانبی مثل دل درد و نرم شدن مینای دندان می گردد و واقعا هم هیچ احتیاجی به مصرف بیش از این اندازه نیست.

طرز تهیه این داروی ترکیبی خانگی

نکته مهمی که باید پیش از روش تهیه بگوییم این است که این ترکیب یک مکمل غذایی است و نمی توان به عنوان رژیم غذایی از آن استفاده کرد پس توصیه می گردد روزانه به یک قاشق از آن بسنده کنید چراکه زیاده روی در مصرف آن مانند هر ماده دیگری عوارضی خواهد داشت.

مواد لازم

آب لیموترش تازه:1/2 قاشق = 5 میلی لیتر

روغن زیتون :1/2 قاشق = 8 گرم

طرز تهیه: روش استفاده از این ترکیب بسیار ساده است فقط کافیست این دو ماده را به خوبی با هم ترکیب نموده و نیم ساعت پیش از صبحانه مصرف کنید. می توانید هر روز صبح یا هفته ای 3 مرتبه این ترکیب را میل کنید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 شهریور 1401 بروزرسانی: 8 شهریور 1401 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3558

به "ترکیب لیمو ترش با این ماده غذایی معجزه می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیب لیمو ترش با این ماده غذایی معجزه می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید