ترکیه: بر فرایند آتش بس قره باغ نظارت می کنیم

به گزارش هدا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه می گوید دولت آنکارا بر فرایند صلح قره باغ نظارت خواهد نمود.

ترکیه: بر فرایند آتش بس قره باغ نظارت می کنیم

جهت دریافت خدمات طراحی شاه نشین ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

وی در این باره اضافه کرد: در حال حاضر مشغول بحث درباره نحوه نظارت بر فرایند ترک مخاصمه هستیم اما کل این فرایند به طور مشترک در همراهی با جمهوری آذربایجان انجام می گردد.

چاووش اوغلو همچنین گفت که کنترل 7 منطقه به جمهوری آذربایجان واگذار خواهد شد؛ حال آنکه باکو در حال حاضر هم بر 4 مورد از آنها کنترل دارد.

اظهارات چاووش اوغلو در حالی است که دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین، تاکید نمود که حضور صلحبانان ترکیه در قره باغ با هیچ یک از طرفین دخیل در این مناقشه هماهنگ نشده است. وی یادآوری کرد که در بیانیه مشترک روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان، به هیچ وجه به ترکیه اشاره نشده است.

طبق توافق سه جانبه، قرار است در خط مقدم جبهه در منطقه قره باغ کوهستانی، نیروهای حافظ صلح روسیه به تعداد یک هزار و 960 نظامی، 90 ماشین زره پوش و 380 خودروی نظامی مستقر شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1798

به "ترکیه: بر فرایند آتش بس قره باغ نظارت می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه: بر فرایند آتش بس قره باغ نظارت می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید