رزمایش مشترک جمهوری آذربایجان و ترکیه در منطقه لاچین

به گزارش هدا بلاگ، نظامیان جمهوری آذربایجان و ترکیه رزمایش مشترک خود را در منطقه آزاد شده لاچین آغاز کردند.

رزمایش مشترک جمهوری آذربایجان و ترکیه در منطقه لاچین

به گزارش ، رزمایش تاکتیکی-رزمی نظامیان جمهوری آذربایجان و ترکیه در منطقه آزاد شده لاچین آغاز شد.

بر این اساس، پایگاه خبری وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از آغاز برگزاری مانور مشترک این کشور با ترکیه خبر داد. مانور مشترک دو کشور در چارچوب توافقنامه همکاری های نظامی برگزار می شود. هدف از برگزاری رزمایش بهبود تعامل رزمی میان واحد های نظامی دو کشور در عملیات های مختلف و همچنین افزایش ظرفیت های تصمیم گیری و مدیریت هماهنگ فرماندهان واحد ها اعلام شده است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان خاطرنشان کرد در این رزمایش به مهارت های استفاده از تجهیزات رزمی مدرن و تجهیزات نظامی در شرایط مختلف جغرافیایی توجه ویژه خواهد شد.

همچنین هفته گذشته دو کشور رزمایش مشترکی در آغاز کرده اند که تا 12 سپتامبر ادامه دارد. شهرستان لاچین جمهوری آذربایجان که در سال 1992 از طریق ارمنستان اشغال شده بود، سال گذشته بر اساس توافق نامه صلح سه جانبه (روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان) پس از 28 سال به جمهوری آذربایجان تحویل داده شد.

براساس توافق آتش بس میان باکو و ایروان با میانجیگری مسکو، نیرو های ارمنی اول دسامبر سال 2020 از لاچین خارج شدند و ارتش جمهوری آذربایجان در منطقه مستقر شد. منطقه کریدور لاچین که تنها جاده ارتباطی بین قره باغ و ارمنستان است، به مدت پنج سال تحت کنترل سربازان روس خواهد بود. لاچین در مرز ارمنستان واقع شده و به دلیل اهمیت استراتژیک که تنها جاده بین قره باغ و ارمنستان است، کریدور لاچین نامیده می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 شهریور 1400 بروزرسانی: 17 شهریور 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3209

به "رزمایش مشترک جمهوری آذربایجان و ترکیه در منطقه لاچین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رزمایش مشترک جمهوری آذربایجان و ترکیه در منطقه لاچین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید