تسهیلات صندوق رفاه برای دانشجویان کرونایی در سال تازه اعلام شد

به گزارش هدا بلاگ، صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم برای دانشجویانی که بنا به شرایط کرونایی نتوانسته اند تحصیلات خود را به اتمام برسانند دو نیم سال تحصیلی تسهیلات خوابگاهی و تغذیه ای پیش بینی کرد.

تسهیلات صندوق رفاه برای دانشجویان کرونایی در سال تازه اعلام شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران،صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اظهار داشت: در نشست هیأت امنای صندوق رفاه دانشجویان، مقرر شد برای دانشجویان مشغول به تحصیل در دوره شیوع بیماری کرونا که در سال تحصیلی 1400-1401 به زمان تقسیط بدهی صندوق رفاه می رسند، دو نیم سال تحصیلی به زمان مشخص شرایط بدهی و اخذ دفترچه اقساط آنان اضافه گردد.

بعلاوه با توجه به شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا و رعایت حال دانشجویانی که بنا به شرایط کرونایی نتوانسته اند تحصیلات خود را به اتمام برسانند، در صورت وجود ظرفیت می توانند به مدت دو نیم سال از خدمات خوابگاهی بهره مند شوند و هم در طول این مدت از خدمات تغذیه یارانه ای هم برخوردار خواهند شد.

هیأت امنای صندوق رفاه دانشجویان بعلاوه سال جاری با افزایش چهار وام شهریه، ودیعه مسکن، ضروری و تحصیلی برای سال تحصیلی نو (1400-1401) تا سقف 30 درصد موافقت کرد که مبالغ این وام ها برای سال نو به توضیح زیر است:

*مبلغ وام تحصیلی برای همه مقاطع تحصیلی در سال تحصیلی گذشته یک میلیون و 500 هزار تومان تا 2 میلیون تومان در هر نیمسال بود که با مصوبه نو به 1میلیون و 900 هزار تومان تا 2 میلیون و 600 هزار تومان افزایش یافت.

*مبلغ وام ضروری به تفکیک مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت بود که بر این اساس، در مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر تا سقف 7 میلیون و 800 هزار تومان، در مقطع کارشناسی پیوسته و دکتری تخصصی ناپیوسته غیر بورسیه حداکثر تا سقف 10 میلیون و 400 هزار تومان و مقاطع کارشناسی ارشد پیوسته، دکتری پیوسته و دکتری حرفه ای حداکثر تا سقف 13 میلیون تومان افزایش یافت.

*بعلاوه وام ودیعه مسکن برای همه مقاطع تحصیلی در شهر تهران 25 میلیون تومان، در کلان شهر ها 20 میلیون تومان و در سایر شهر ها 15 میلیون تومان در نظر گرفته شده بود که این مبالغ هم با 30 درصد افزایش به ترتیب در تهران به 32 میلیون و 500 هزار تومان و در کلان شهر ها به 26 میلیون تومان و در سایر شهر ها به 19 میلیون و 500 هزار تومان افزایش یافت.

*در نهایت بر اساس تصمیمات نو در سال تحصیلی نو وام شهریه برای دانشجویان کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته به مبلغ 1 میلیون و 300 هزار تومان، کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته و دکتری حرفه ای و دکتری پیوسته 2 میلیون و 600 هزار تومان و دکتری تخصصی ناپیوسته 6 میلیون و 500 هزار تومان خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3225

به "تسهیلات صندوق رفاه برای دانشجویان کرونایی در سال تازه اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیلات صندوق رفاه برای دانشجویان کرونایی در سال تازه اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید