تشخیص همزمان نسخه های جدید کرونا در ژاپن با فناوری

به گزارش هدا بلاگ، گروهی از دانشمندان در ژاپن می گویند یک فناوری که می تواند بیش از 100 نسخه جهش یافته ویروس کرونا را تنها در یک آزمایش شناسایی کند، توسعه داده اند.

تشخیص همزمان نسخه های جدید کرونا در ژاپن با فناوری

اعضای این گروه شامل تاتدا کازوهیرو استاد دانشگاه توهو و متخصص بیماری های عفونی و یک فراوری نماینده ژاپنی هستند.

این فناوری که روش کد pi نامیده می گردد از دیسک هایی به عرض فقط 0.04 میلی متر استفاده می نماید که روی سطح آنها الگویی شبیه به بارکد وجود دارد.

یک شناساگر که هنگام واکنش به ژن های منحصر به ویروس های جهش یافته نور منتشر می نماید، بر روی این دیسک ها قرار داده می گردد و آن گاه با نمونه ویروس ها مخلوط می شوند.

این گروه می گوید از لحاظ تئوری، می توان با استفاده از چندین دیسک که برای واکنش به اهداف مختلف طراحی شده، یک نمونه را برای بیش از 100 نوع ویروس جهش یافته آنالیز کرد.

اعضا می گویند یک دستگاه مخصوص الگوهای بارکد را خواهد خواند تا دیسک هایی که نور منتشر نموده اند را به طور اتوماتیک شناسایی کند که به دانشمندان اجازه می دهد ویروس های جهش یافته در آن نمونه را مشخص نمایند.

آنها توانستند تشخیص دهند که یک نمونه را می توان به طور همزمان برای نسخه جهش یافته بریتانیایی، نوع آفریقای جنوبی و دیگر موارد آزمایش کرد.

تاتدا می گوید که نسخه های جهش یافته ویروس کرونا ممکن است پیچیده تر شوند و از این رو شناسایی سریع تعداد بیشتری از آنها لازم است. او می گوید توسعه این نوع فناوری برای آمادگی با چنین شرایطی مهم است.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2794

به "تشخیص همزمان نسخه های جدید کرونا در ژاپن با فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص همزمان نسخه های جدید کرونا در ژاپن با فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید