تشکیل کمیته ای مشترک بین ایران و روسیه برای تبادل یافته های کرونا

به گزارش هدا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، محمود نیلی احمدآبادی امروز در پنجمین نشست مجازی روسای برتر دانشگاه های ایران و روسیه، اظهار کرد: نشست های مشترک میان دانشگاه های ایران و روسیه همکاری های علمی مشترکی را بین دو کشور به همراه داشته است؛ به طوری که شاهد تبادل دانشجو و استاد بودیم هرچند تعداد این تبادلات با نیازها منطبق نبوده است. امروز ادعا می کنیم اطلاعاتمان از قابلیت ها، توانمندی ها و علایق دانشگاه های روسیه نسبت به گذشته بیشتر شده است و البته بالعکس.

تشکیل کمیته ای مشترک بین ایران و روسیه برای تبادل یافته های کرونا

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

رئیس دانشگاه تهران اضافه نمود: حدود 40 دانشجوی روسی در دانشگاه تهران تحصیل می نمایند و 38 استاد دانشگاههای روسیه به شیوه های مختلف به این دانشگاه آمده اند و در مقابل 20 استاد دانشگاه تهران در دانشگاه های روسیه حضور یافته اند. قرار بود 13 دانشجوی دانشگاه تهران اخیرا به روسیه بروند اما به دلیل شیوع کرونا این امر محقق نشد و فقط 2 دانشجو اعزام شد.

وی در ادامه گفت: روابط علمی و پژوهشی دو کشور ایران و روسیه هنوز به سطح روابط سیاسی و مالی نرسیده و باید در این جهت کوشا باشیم .

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به اینکه کرونا به ما اطلاعات خوبی داد و اگر اطلاعات را مرور نکنیم نمی توانیم درس خوبی بگیریم، اظهار کرد: امروز جهان برای مقابله با کرونا به علم متکی است و هرچه در علم و فناوری توسعه پیدا کنیم، پیروز تر عمل خواهیم کرد.

وی ادامه داد: این شرایط نشان داد باید به علوم از پایه تا کاربردی در یک زنجیره به هم پیوسته توجه گردد. دانشگاه های ایران و روسیه باید سرمایه گذاری بیشتری در حوزه علم و فناوری داشته باشند چرا که هر اندازه که این سرمایه گذاری بیشتر باشد، به همان اندازه آینده را تضمین خواهیم کرد.

نیلی عنوان نمود: پیشنهاد می گردد کمیته ای بین ایران و روسیه تشکیل و یافته های دو کشور مبادله گردد تا هر چه زودتر بر این ویروس غلبه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط کرونا از حوزه های فرهنگی و ورزشی غافل نیستیم، گفت: شرایط کنونی وقفه ای در این حوزه ایجاد کرد اما مبادله هیات های فرهنگی و ورزشی در دستور کار واقع شده است.

رئیس دانشگاه تهران از ساخت مجسمه دانشمند روسی در دانشگاه تهران و همچنین ساخت مجسمه دهخدا در دانشگاه روسیه اطلاع داد و گفت: هر زمان که شرایط فراهم گردد، این دو مجسمه توسط مسولان در بالاترین سطح دو کشور رونمایی خواهد شد؛ این دو مجسمه در واقع نماد همکاری علمی بین کشورهای ایران و روسیه است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1080

به "تشکیل کمیته ای مشترک بین ایران و روسیه برای تبادل یافته های کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل کمیته ای مشترک بین ایران و روسیه برای تبادل یافته های کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید