کوشش برای جایگزینی این سوخت عجیب با سوخت های فسیلی

به گزارش هدا بلاگ، شاید دور از فکر به نظر برسد، اما رانندگی با خودرویی که سوخت آن هوای رقیق است، به زودی امکان پذیر می گردد.

کوشش برای جایگزینی این سوخت عجیب با سوخت های فسیلی

به گزارش خبرنگاران و به نقل از دیلی میل، با این روش تازه ساخت سوخت هیدروژنی به وسیله دانشمندان امکان پذیر می گردد. هیدروژن سبز که به وسیله الکترولیزها با استفاده از برق و آب فراوری می گردد، جایگزینی بالقوه برای سوخت های فسیلی منتشرکننده دی اکسید کربن است.

با این حال، دستگاه های مکانیکی فعلی اغلب به اجزای پیچیده مانند فلزات کمیاب و دسترسی به آب خالص احتیاج دارند که می تواند منجر به رقابت با منابع محدود آب آشامیدنی گردد. الکترولیزور تازه به جای آب مایع، هوای مرطوب را گرفته، رطوبت آن را جذب می نماید و آب جمع آوری شده را به هیدروژن و اکسیژن تقسیم می نماید.

سپس این سوخت هیدروژنی می تواند با موفقیت سوخت یک دستگاه مکانیکی مثل خودرو را تامین کند. کارشناسان دانشگاه ملبورن می گویند که ایده اولیه ممکن است امکان تامین سوخت هیدروژنی برای منطقه ها خشک و دورافتاده را با حداقل اثرات زیست محیطی، به ویژه درصورت استفاده از انرژی های تتازهپذیر فراهم کند.

بیشتر بخوانید:

  • تویوتا همچنان در راستا خودروهای هیبریدی | مشتری باید حق انتخاب داشته باشد

این دستگاه ها قادر به الکترولیز آب و هوا در رطوبت کم 4 درصد هستند. گنگ کوین لی، مدرس ارشد دپارتمان مهندسی شیمی در دانشگاه ملبورن و یکی از نویسندگان این تحقیق گفت: ما یک به اصطلاح الکترولایزر مستقیم هوا را توسعه داده ایم. این ماژول از یک الکترولیت رطوبت سنج استفاده می نماید.

این الکترولیت پتانسیل بالایی برای استخراج رطوبت از هوا به طور اتوماتیک دارد و آن را به راحتی برای الکترولیز و فراوری هیدروژن پس از همراه شدن با منبع تغذیه در دسترس قرار می دهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 شهریور 1401 بروزرسانی: 20 شهریور 1401 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3564

به "کوشش برای جایگزینی این سوخت عجیب با سوخت های فسیلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش برای جایگزینی این سوخت عجیب با سوخت های فسیلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید