تماس تلفنی وزیر خارجه عراق با همتایان عرب خود در پی حملات ترکیه

به گزارش هدا بلاگ، وزیر خارجه عراق در پی حملات ارتش ترکیه و کشته شدن چهار نیروی ارتش این کشور، با همتایان عرب خود تماس تلفنی برقرار کرد.

تماس تلفنی وزیر خارجه عراق با همتایان عرب خود در پی حملات ترکیه

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، فؤاد حسین وزیر خارجه عراق بعد از ظهر امروز (پنجشنبه) با دبیرکل اتحادیه عرب و وزرای خارجه سعودی، کویت، مصر و اردن تماس تلفنی برقرار کرد.

به نوشته وبگاه اخبار العراق، وزارت خارجه عراق در بیانیه ای خاطرنشان کرد که در پی تجاوز آشکار ترکیه که موجب کشته شدن دو افسر و دو سرباز ارتش عراق شد، فؤاد حسین طی تماس تلفنی، جزئیات این حمله را به اطلاع همتایان عرب خود رساند.

در این بیانیه آمده است که نیرو های ارتش عراق در حین انجام وظیفه خود جهت تأمین امنیت نوار مرزی در منطقه سیدکان در اربیل کردستان عراق بودند که پهپاد ارتش ترکیه به سوی آن ها حمله کرد.

وزیر خارجه عراق در این تماس تلفنی، خواهان کوشش های یکپارچه کشور های عربی و اتخاذ موضع واحد در قبال ترکیه شد تا این کشور ضمن توقف حملات، نیرو های خود را از خاک عراق خارج سازد.

دبیرکل اتحادیه عرب و وزرای خارجه چهار کشور یاد شده نیز ضمن محکوم کردن حملات ترکیه، خواهان توقف فوری هرگونه عملیات نظامی این کشور در خاک عراق شدند.

وزارت خارجه کویت، اما به طور جداگانه با صدور بیانیه ای پس از این تماس تلفنی خاطرنشان کرد که به طور کامل از هرگونه اقدام عراق برای حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت خویش دفاع می نماید.

در حمله پهپادی روز سه شنبه ترکیه به خودروی نیرو های مرزبانی عراق در شمال استان اربیل، چهار نیروی گارد مرزی از جمله دو افسر و دو سرباز وظیفه کشته شدند.

این حمله ترکیه که تحت عملیات پنجه عقاب بوده، واکنش منفی در خارج و داخل عراق را در پی داشته است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1364

به "تماس تلفنی وزیر خارجه عراق با همتایان عرب خود در پی حملات ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماس تلفنی وزیر خارجه عراق با همتایان عرب خود در پی حملات ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید