تنش های انتخاباتی موضع طالبان را تقویت می نماید

به گزارش هدا بلاگ، اشرف غنی و عبدالله عبدالله، دو رقیب انتخابات ریاست جمهوری افغانستان روز روز دوشنبه (19 حوت/ اسفند) در اقدامی عجیب هر دو به عنوان رئیس جمهور منتخب افغانستان سوگند یاد کردند.

تنش های انتخاباتی موضع طالبان را تقویت می نماید

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

در حالی که کمیسیون انتخابات افغانستان در تاریخ 29 دلو/ بهمن اشرف غنی را برنده انتخابات این کشور اعلام نموده بود، عبدالله عبدالله مدعی شد که در انتخابات تقلب شده و او به عنوان پیروز حقیقی انتخابات دولت خود را تشکیل خواهد داد.

تنش های سیاسی میان دو رقیب انتخاباتی افغانستان پس از مراسم تحلیف نیز افزایش یافت و احتمال می رود در روزهای آینده این تنش ها وارد فاز جدی تر شده و دو دولت موازی اقداماتی جدی علیه یکدیگر انجام دهند.

به همین دلیل سید محمد جمال فکوری بهشتی، نماینده مردم بامیان در مجلس افغانستان در مصاحبه با خبرنگار ، بعضی تبعات تشکیل دو دولت موازی در افغانستان را تشریح نموده است که متن آن را در زیر مشاهده می کنید:

تنش های انتخاباتی موضع طالبان را تقویت می نماید

فکوری بهشتی گفت: از نظر ظاهری اشرف غنی، رئیس جمهور فعلی یکسری امتیازاتی نسبت به عبدالله عبدالله دارد؛ به عنوان مثال کمیسیون انتخابات افغانستان ایشان را به عنوان برنده انتخابات و رئیس جمهور اعلام نموده بود.

وی بیان داشت: نکته دوم این است که سازمان ملل متحد که از کشورهای دنیا نمایندگی می نماید نیز فرایند انتخابات و کار کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان را به رسمیت شناخته است و همچنین اکثریت قاطع دیپلمات های خارجی مقیم افغانستان نیز در مراسم تحلیف اشرف غنی شرکت کردند اما عبدالله عبدالله این ویژگی ها را نداشت.

نماینده مردم بامیان در مجلس افغانستان افزود: باور من این است که برگزاری دو مراسم تحلیف، تاثیرات منفی در کار حکومتی ایجاد خواهد کرد و در مجموع موضع طالبان را در افغانستان تقویت می نماید.

وی افزود: با این تنش ها، انتخابات از فرایند ملی خارج می گردد و آن را به جنجال های قومی می کشاند.

نماینده مردم بامیان در مجلس افغانستان در خاتمه گفت: کوشش هایی به وسیله جامعه بین المللی به راه افتاده است؛ امیدوار هستیم این تنش ها به وسیله مذاکره حل گردد و دکتر عبدالله منصرف شده و در یک حکومت فراگیر که توسط اشرف غنی ساخته می گردد همکاری کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 279

به "تنش های انتخاباتی موضع طالبان را تقویت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنش های انتخاباتی موضع طالبان را تقویت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید