توانایی صادرات اقلام حفاظتی در برابر کرونا را داریم ، تولید 450 ونتیلاتور

به گزارش هدا بلاگ، معاون درمان وزیر بهداشت گفت: در اوج کرونا توانستیم تمام لوازم حفاظتی و کمک تنفسی را توسط شرکت های دانش بنیان تولید کنیم و در مرحله صادرات قرار داریم.

توانایی صادرات اقلام حفاظتی در برابر کرونا را داریم ، تولید 450 ونتیلاتور

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، قاسم جان بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت در نشست خبری مجازی با خبرنگاران گفت: در اوج کرونا توانستیم تمام لوازم حفاظتی و کمک تنفسی را توسط شرکت های دانش بینیان تولید کنیم و در مرحله صادرات هستیم و بالغ بر 900 دستگاه کمک تنفسی تهاجمی و غیر تهاجمی تولید کرده ایم.

معاون درمان وزیر بهداشت افزود: 450 ونتیلاتور تولید کرده و و 450 تخت ویژه در اختیار بیمارستان ها قرار داده ایم و خوشبختانه همه استان ها در مورد اقلام حفاظتی به خودکفایی رسیده اند.

جان بابایی مطرح نمود: در حوزه فناوری مجازی و آی تی پیشرفت خوبی داشتیم و آموزش های در این فضا انجام می شود. تهیه راهنمایی برای ارائه خدمات داشتیم و فلو چارت ما که برای خدمات بستری تهیه کرده ایم قابلیت این را دارد تا در تمام دنیا مرجع بوده و استفاده شود.

وی درباره زمان ورود دانش آموزان به مدارس افزود: هنوز در ستاد ملی کرونا برای زمان شروع مدارس تصمیم قطعی گرفته نشده است و خروجی تصمیم ستاد مرجع رسمی در این خصوص است.

جان بابایی ادامه داد: در تهران شرایط و فرایند رو به کاهش و ملایم بودن است و فرایند کاهش در بستری داشته و فرایند رو به افزایش در تهران نداریم. آخرین روتکل درمانی برای بیماران بستری و سرپایی را ابلاغ کردیم و، اما اینکه به نقطه مطمئن در پروتکل درمانی رسیده باشیم، این طور نیست و دنیا نیز به آن نرسیده است.

معاون درمان وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: کمتر از 10 مورد در بچه ها مرگ ناشی از کرونا داشتیم که ان ها نیز به خاطر بیماری های زمینه ای بوده است. همچنین درباره درمان بیماران کرونا که مبتلا به افسردگی هستند دستورالعملی داده شده است و تحت درمان قرار می گیرند.

جان بابایی بیان داشت: الان مراجعان به بیمارستان ها نشان می دهد شدت بیماری خیلی کمتر شده است و بیماران ما خیلی و بدحال نیستند و میزان بستری در بخش آی سی یود کمتر شده است.

وی افزود: مرگ پنهان درخصوص کرونا در کشور ما کم است و در دنیا این موضوع در زندان ها و آسایشگاه ها اتفاق می افتد، اما با تصمیم قوه قضائیه 100 هزار زندانی به مرخصی رفتند؛ البته ممکن است این اتفاق در هر کجا بیفتد، اما در ایران خیلی کمتر است.

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه کد مربوط به درمان و پوشش بیماران کرونا را به صورت سی 19 ابلاغ کرده ایم، گفت: تحقیقات نشان داده است داروی رمد سیویردر کشور تأثیری در میزان مرگ و میر ندارد و داروی فاویپراویر نیز اثراتی در کاهش مرگ و میر نداشته است و فقط دوره ویروس را کاهش می دهد.

جان بابایی ادامه داد: در مورد رمدسیویر هنوز گزارش کامل نشده است و در مورد پلاسما درمانی نیز فاز اولیه داشتیم و در بیمارانی که اجرا شده شدت بیماری کم شده است و و باید علاوه بر 60 نمونه اجرا شده، گزارش 200 مورد دیگر هم برسد و تا به صورت قطعی اعلام کنیم. اما اگر جزو درمان موثر باشد ما زیر ساخت لازم آن را در کشور داریم و بهبودیافتگان نیز می توانند در چندین نوبت به بیماران مبتلا این را بدهند و، اما باید صبر کنیم تا نتایج برسد.

وی درباره ابتلای مجدد بیماران بهبود یافته کرونا، گفت: در این خصوص مطالعاتی در ژاپن و کره اجرا شده است و امکان ابتلای مجدد وجود دارد و، اما هنوز ثابت نشده است.

معاون درمان وزیر بهداشت درباره تأثیر ریزگرد ها در انتقال ویروس، گفت: هنوز این موضوع ثابت نشده است و، اما اگر جریان هوا نباشد احتمال انتقال بالا می رود. ضمن اینکه استفاده از کولر که فضا را مرطوب کند و انتقال ویروس را بالا برود و در مورد پنکه نیز این احتمال وجود دارد، اما درباره قطعی بودن این ها نیز باید مطالعاتی انجام شود.

جان بابایی با اشاره به اینکه 50 درصد تخت های بیمارستانی درگیر خالی است، افزود: تست پی سی آر همان تشخیص قطعی است و تست سرولوژی فعلا برای تشخیص نیست و سایر آزمایشات نیز صرفا جنبه کمکی در تشخیص دارد.

وی با بیان اینکه تا به امروز 6 پروتکل درمانی برای بیماران سرپایی و بستری تهیه شده است، گفت: برای سایر بیماری ها نیز پروتکل های نوشته شده است؛ ضمن اینکه به همه کلینیک های دولتی اجازه فعالیت داده ایم و در مورد کلینیک های خصوصی نیز این اجازه داده شده است.

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه دارو های درمانی بیماران خاص تهیه شده است، افزود: در مورد بیماران تالاسمی مسئله ای در مورد یک داور وجود داشت، اما آماری که نشان دهد فوتی بر اثر نبود دارو در بیماران خاص داشته باشیم وجود ندارد و فوتی نداشتیم.

جان بابایی شرح داد: تست سرولوژی در مرحله تحقیقاتی قرار گرفته است و در دو استان به صورت جامع در حال انجام است و و نتایج قطعی آن به تدریج اعلام می شود. اکنون در پروتکل ها سرولوژی به عنوان کمک تشخیص پی سی آر است.

وی با بیان اینکه نزدیک به یک میلیون مادر باردار در اسفند ماه توط ماما ها مراقبت شدند، افزود: حدود 700 مورد مشکوک در مادران بار دار داشتیم که زایمان انجام شد و بیش از 300 ماما نیز به کرونا مبتلا شده اند.

معاون درمان وزیر بهداشت از فعالیت 130 آزمایشگاه در تشخیص کرونا خبر داد و گفت: در خوزستان فرایند رو به افزایش بیماران را داشتیم که تیمی فرستادیم و بررسی صورت گرفت، اما قاطبه بیماران بستری شده بیماران بدحال نیستند و میزان بیماران بدحال کمتر شده است و فرایند آن معمولی شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 612

به "توانایی صادرات اقلام حفاظتی در برابر کرونا را داریم ، تولید 450 ونتیلاتور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توانایی صادرات اقلام حفاظتی در برابر کرونا را داریم ، تولید 450 ونتیلاتور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید