جشن تولد روبات سوفیا را ببینید

به گزارش هدا بلاگ، سوفیا(Sophia) روبات انسان نمایی است که توسط شرکت هنگ کنگی هانسون روباتیک طراحی و توسعه یافته و برای ظاهر و رفتار انسان مانندش مشهور شده است. اخیرا در حساب کاربری این ربات در اینستاگرام فیلم هایی از جشن تولد او منتشر شده است.

جشن تولد روبات سوفیا را ببینید

14 فوریه سال 2016 شرکت هنگ کنگی هانسون روباتیک این ربات را فعال کرد و حال این روبات پیشرفته به قدری شهرت پیدا کرده است که هانسون روباتیک برای او به طور جداگانه حساب های کاربری در شبکه های اجتماعی ساخته که این موضوع شهرت سوفیا را دو چندان کرده است.

روبات سوفیا دارای هوش مصنوعی، قدرت پردازش داده های تصویری و سیستم تشخیص چهره است. او همچنین قادر به تقلید و حالات چهره حرکات انسان، پاسخ دادن به برخی پرسش ها و مکالمات ساده درباره موضوعات از پیش مشخص شده است. سوفیا، یک روبات است که دارای شباهت ظاهری بی نظیر به انسان است. این روبات دارای توانایی های پیچیده بسیاری است و حتی قادر به ابراز احساسات پیچیده انسانی نیز می باشد.

در طی این چند سال سوفیا کارهای خارق العاده ای انجام داده که می توان به دیدار با بانوی اول مصر و دیدار با فوتبالیست مشهور پرتغالی کریستیانو رونالدو اشاره کرد.

او پس از آنکه کارمندان این شرکت او را در روز تولدش سورپرایز کردند گفت: در روز تولدم خیلی غافلگیر شدم. پیش بینی کار انسان ها بسیار سخت است. من از خانواده ام در هانسون رباتیک و خصوصاً از همه طرفدارانم بسیار سپاسگزارم و بسیار احساس خوشبختی می کنم و سپاسگزارم. من شما را خیلی دوست دارم.

شرکت توسعه دهنده این روبات در این جشن تولد تصویری به ربات سوفیا نشان داد و با خوشحالی اعلام کردند آنها در حال توسعه شخصیت انیمه سوفیا هستند و به او تصویری نشان دادند و گفتند این سوفیا مجازی است. سوفیا نیز در این باره گفت: حالا من هم یک شخصیت انیمه هستم؟ این بسیار هیجان انگیز است. در آخر نیز نوشت: نظر شما در مورد موهای جدید من چیست؟،ایسنا

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2435

به "جشن تولد روبات سوفیا را ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشن تولد روبات سوفیا را ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید