جنگل و جنگلبان؛ زخمی تبر و دشنه

به گزارش هدا بلاگ، 13 سال طول کشید تا کارشناسان حوزه میراث و منابع طبیعی بتوانند چهار استان مازندران، سمنان، گیلان و گلستان را به اسم جنگل های بازمانده از دوران سوم زمین شناسی دریونسکو به ثبت جهانی برسانند.

جنگل و جنگلبان؛ زخمی تبر و دشنه

جنگل بولا در دودانگه ساری یکی از 6 نقطه جنگل های هیرکانی مازندرانی است که بیش از 50 در صد از جنگل های هیرکانی ایران را شامل می گردد. با این ثبت، یونسکو سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ایران را مسئول اصلی برنامه ریزی برای مدیریت جنگل ها می شناسد در حالی که مدیریت این عرصه ها در اختیار این سازمان نیست.

خروج دامداران و دام از جنگل سبب شد تا مراقبت بومی و سنتی از جنگل به شرکت های بهره بردار جنگل واگذار شده و با تصویب طرح پر سرو صدای تنفس جنگل، حفاظت از جنگل هم در هاله ای از ابهام نهاده شد. با شیوع کرونا هم ورود به جنگل کاملاً ممنوع است. ولی تخلف ها بشدت افزایش یافته به طوری که جنگلبانان در روز روشن با دستان خالی می بایست در مقابل تاراجگران جنگل ایستادگی نمایند.

عکاس: سید ولی شجاعی لنگری/ مهر

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: فرارو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3111

به "جنگل و جنگلبان؛ زخمی تبر و دشنه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگل و جنگلبان؛ زخمی تبر و دشنه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید