حرمین شریف هویت واقعی شیراز تلقی می شوند

به گزارش هدا بلاگ، ایسنا/ براساس سخنان نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، حرمین شریف هویت واقعی شیراز تلقی می شوند.

حرمین شریف هویت واقعی شیراز تلقی می شوند

قضیه چیست؟

علیرضا پاکفطرت تاکید نمود که یکی از پایه های اقتصاد شیراز، گردشگری است. وی ادامه داد: در اجرای طرحهای مرتبط با توسعه حرمین شریف، ضمن حفظ کرامت امامزادگان لازم التکریم و پایداری میراث فرهنگی و بافت تاریخی این محدوده باید به جنبه های رونق دهی صنعت گردشگری خصوصا گردشگری دینی و زیارتی اطراف حرم هم توجه وعنایت لازم را داشت.

شهردار سابق شیراز گفت: پایدار شدن اقتصاد کلان شهر تاریخی و فرهنگی شیراز بر پایه و محور گردشگری، مربوط به دیروز امروز نیست بلکه مربوط به گذشته هایی است که نیاکان ما در آن دوران نام نیکی از خود به یادگار گذاشتند و ما باید در حفاظت از آثار برجا مانده از آنها بکوشیم، نه اینکه بی خیال شهر شویم تا جایی که بخواهند نام حافظ و سعدی را از خیابانهای با هویت تاریخی شیراز حذف نمایند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس با بیان اینکه میراث فرهنگی اگر واقعا قصد حفظ و احیای بافت تاریخی شیراز و بازگرداندن مردم به این منطقه را دارد باید برای بازسازی و بازسازی بناهای موجود در این منطقه سوبسید بدهد تا مردم برای بازسازی زیر نظر کارشناسان میراث تشویق شوند.

او یکی دیگر از راههای پیشنهادی برای حفظ بافت تاریخی و فرهنگی شهر را تملک این املاک توسط میراث، شهرداری یا تولیت حرمین شریف دانست و گفت: این نهادها میتوانند با بازسازی این بناها، آنها را به شکل اجاره 99 ساله به افراد صاحب صلاحیت واگذار نمایند تا صرف اموری نظیر فعالیتهای گردشگری و بومگردی و ... گردد.

پاکفطرت تاکید نمود: معتقد هستم که اگر قرار است توسعه حرمین شریف با حفظ میراث تاریخی و بافت فرهنگی اطراف آن انجام گردد باید در شیراز و توسط مسئولان همین شهر و استان فارس انجام گردد، نه اینکه برای آن در تهران تصمیم گیری نمایند.

ساخت و سازهایی که حریم آثار را تهدید می نمایند

او همجنین به موضوع تعرض به حریم آثار ملی و جهانی شیراز گفت: بیش از 10 سال است که کارشناسان یونسکو پس از بازدید از مجموعه زندیه در صدد هستند که این مجموعه ثبت جهانی گردد، اما به دلیل ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم این میراث ملی، ثبت جهانی این اثر انجام نشده است.

پاکفطرت اظهار داشت: متعجبم که چرا میراث فرهنگی با آن همه سختگیری که در خصوص میراث فرهنگی شهر داشته و دارد، یا شهرداری به مالک هتلی مانند هتل آسمان که ضابطه ها را رعایت نکرده و قرار بوده طبقات غیرمجاز را تخریب کند، اجازه ادامه کار داده اند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: به شما اطمینان بدهم که تا هتل آسمان باا ین حجم از طبقات در حال فعالیت است، از ثبت مجموعه زندیه درفهرست میراث جهانی خبری نخواهد بود.

منبع: همگردی
انتشار: 12 آذر 1399 بروزرسانی: 12 آذر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1846

به "حرمین شریف هویت واقعی شیراز تلقی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حرمین شریف هویت واقعی شیراز تلقی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید