حضور 10 کشتی گیر کرمانشاهی در جام تختی

به گزارش هدا بلاگ، خبرنگاران/کرمانشاه رئیس هیات کشتی استان کرمانشاه از حضور هشت آزادکار و دو فرنگی کار کرمانشاهی در رقابت های بین المللی کشتی جام دنیا پهلوان تختی خبرداد.

حضور 10 کشتی گیر کرمانشاهی در جام تختی

محمدحسین محبی در گفت و گو با خبرنگاران، بااشاره به در پیش بودن رقابت های بین المللی کشتی جام دنیا پهلوان تختی، اظهارکرد: این رقابت ها طی روزهای پنج شنبه و آدینه(30 و 31 اردیبهشت) با تاخیر چندماهه به میزبانی تهران برگزار خواهد شد.

وی توضیح داد: فدراسیون کشتی اسامی کشتی گیران واجد شرایط را برای حضور در این رقابت ها اعلام نموده که براساس آن اسامی 10 کشتی گیر کرمانشاهی هم در بین این اسامی دیده می گردد که هشت نفر از آنها آزاد کار و دو نفر هم فرنگی کار هستند.

رئیس هیات کشتی استان افزود: خیراله قهرمانی در وزن 65 کیلوگرم، سبحان کمک در وزن 74 کیلوگرم، حامدرشیدی در وزن 74 کیلوگرم، بهمن تیموری در وزن 79 کیلوگرم، محمدجوادحمیدی در وزن 79 کیلوگرم، ارشک محبی در وزن 92 کیلوگرم، جواد نظری در وزن 97 کیلوگرم و یدالله محبی در وزن 125 کیلوگرم هشت آزادکار کرمانشاهی هستند که در این رقابت ها حضور خواهند داشت.

وی افزود: در بین کشتی گیران آزادکار کرمانشاهی امیدواریم یدالله محبی، ارشک محبی و بهمن تیموری بتوانند با قرار دریافت روی صندلی اول مسابقات به مسابقات دنیای نروژ اعزام شوند.

محبی در مورد دعوت شده های کشتی فرنگی کرمانشاه برای حضور در این رقابت ها هم گفت: در کشتی فرنگی هم محمدسعید عزیزی و سعید شاهرخی هر دو در وزن 74 کیلوگرم از کرمانشاه سهمیه حضور در این رقابت ها را گرفته اند.

وی تاکیدکرد: با توجه به وجود رقیبان قدرتمندی که این دو کشتی گیر دارند، می دانیم کار بسیار سخت و دشواری برای مدال آوری دارند.

رئیس هیات کشتی کرمانشاه در ادامه در پاسخ به چرایی ضعف کشتی کرمانشاه در بخش فرنگی، بیان کرد: جوانان کرمانشاهی چندان به کشتی فرنگی علاقمند نیستند و حتی در مسابقاتی که برگزار می کنیم، بیشتر جوانان به سمت کشتی آزاد تمایل دارند تا فرنگی که البته این مسئله طبیعی است، چراکه طی دهه های گذشته راه برای رشد کشتی آزاد در کرمانشاه بیشتر از کشتی فرنگی باز بوده است.

وی اعلام کرد: البته در استانی مانند خوزستان شرایط کاملا برعکس کرمانشاه است، بگونه ای که در این استان جوانان بیشتر به کشتی فرنگی تمایل دارند تا کشتی آزاد، چراکه در آنجا امکان رشد کشتی گیران فرنگی کار بیشتر است.

براساس تصمیم کادر فنی تیم های ملی کشتی فرنگی و آزاد این رقابت ها به عنوان یکی از مراحل اصلی گزینش نفرات برای اعزام به رقابت های دنیای 2021 نروژ محسوب می گردد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2878

به "حضور 10 کشتی گیر کرمانشاهی در جام تختی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور 10 کشتی گیر کرمانشاهی در جام تختی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید