خانه مطبوعات مقدمات برگزاری نشست های تخصصی با مسئولان را فراهم کند

به گزارش هدا بلاگ، خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: خانه مطبوعات و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند مقدمات برگزاری نشست های تخصصی بین خبرنگاران و مسئولان ارشد استانی را بر اساس ضرورت ها و اولویت ها فراهم کند.

خانه مطبوعات مقدمات برگزاری نشست های تخصصی با مسئولان را فراهم کند

اقبال عباسی ششم مردادماه در دیدار با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه خبرنگاری یکی از مشاغل بسیار حساس و مشخص کننده در جامعه است، اظهار کرد: از مهم ترین رسالت های خبرنگاران و اهالی رسانه مطالبه گری، نقد منصفانه و فرهنگ سازی است، اگر اصحاب رسانه به رسالت خود به درستی عمل کنند می توانند موجب توسعه و پیشرفت کشور و استان شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: نقد منصفانه برای رفع مسائل باید مورد استقبال مدیران و مسئولان قرار بگیرد، زیرا اهالی رسانه پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند، اما متأسفانه بنا به دلایلی گاهی ارتباط بین اصحاب رسانه و مسئولان کمرنگ است و برخی مسائل نیز موجب می شود خبرنگاران از رسالت اصلی خود که همان مطالبه گری است، فاصله بگیرند.

وی با تأکید بر اینکه ارتباط مسئولان و اصحاب رسانه باید به صورت مستمر در طول سال انجام شود، گفت: خانه مطبوعات و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند مقدمات برگزاری نشست های تخصصی بین خبرنگاران و مسئولان ارشد استانی را بر اساس ضرورت ها و اولویت ها فراهم کند.

عباسی افزود: اصحاب رسانه می توانند با سرمایه گذاران و مدیران واحدهای تولیدی نشست های تخصصی برای شنیدن مطالباتشان برگزار کنند و سپس این مطالبات را به گوش مدیران مربوطه برسانند تا برای حل آن ها برنامه ریزی صورت بگیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نقد اصحاب رسانه باید تأثیرگذار و در راستای رفع مسائل و معضلات باشد، عنوان کرد: اگر خبرنگاران جهت درست را برای بیان نقدها پیدا کند، قطعا می توانند با این نقد به هدف اصلی خود که حل مشکل است برسند.

وی در خصوص مسائل اصحاب رسانه، یادآور شد: خبرنگاران و اصحاب جراید با مسائل بسیاری از جمله نداشتن مسکن، بیمه، درآمد ثابت، تأمین کاغذ برای چاپ مطبوعه و .... روبرو هستند، می توان برنامه ریزی های مدونی را برای حل مسائل این قشر از طریق مدیران دستگاه های اجرایی انجام داد.

عباسی گفت: احداث خانه مطبوعات به اندازه احداث خانه جوان دارای اهمیت است، می توان مقدمات این کار را از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل راه و شهرسازی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی پیگیری کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در خاتمه گفت: اصحاب رسانه مورد تائید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می توانند جهت دریافت تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا در سامانه ثبت نام و تسهیلات دریافت کنند.

به گزارش خبرنگاران، در ابتدای این دیدار، اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات چهارمحال وبختیاری به بیان پیشنهادات و مسائل خبرنگاران پرداختند.

سید مرتضی فیاضی، مدیر خانه مطبوعات چهارمحال وبختیاری در این دیدار اظهار کرد: اولویت کاری هیات مدیره جدید خانه مطبوعات، حفظ کرامت انسانی و جایگاه خبرنگاران است.

مدیر خانه مطبوعات استان ادامه داد: هم افزایی با مجموعه های دولتی و تعامل دوسویه از اولویت های کاری هیات مدیره جدید است که سعی داریم با توجه به حسن اعتماد و حضور پرشور اعضای خانه مطبوعات که در مشارکتی کم نظیر، اعضای هیات مدیره جدید را انتخاب کردند، تلاش خود را در راستای تکریم و تفقدشان قرار دهیم.

فیاضی به رعایت انصاف و عدالت را در توزیع آگهی های دولتی میان رسانه ها اشاره کرد و ادامه داد: نشریات استانی باید با نگاه ویژه تری مورد عنایت قرار گیرند.

مدیر خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری صدور کارت خبرنگاری در راستای هویت بخشی به خبرنگاران، تشکیل تعاونی مسکن، تاسیس صندوق اعتباری، تشکیل کارگروه های آموزش، پژوهش و فضای مجازی، تشکیل کارگروه داوری و حل اختلاف، تشکیل کارگروه اشتغال و کارآفرینی و تشکیل کار گروه فرهنگی اجتماعی را از جمله برنامه های این خانه برشمرد که در طی دو هفته اخیر این کارها آغاز خواهند شد.

فیاضی افزود: با هدف ارتقای سواد رسانه ای خبرنگاران و نیز آشنایی آن ها با حقوق و جرایم مطبوعاتی، کلاسهای مجازی به صورت وبینار و کلاس های فیزیکی با حفظ پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی تدوین آیین نامه داخلی و پیشنهاد برگزاری نمایشگاه مطبوعات به صورت منطقه ای و نیز تعامل با سایر دستگاه های دولتی و نهادهای غیردولتی را از برنامه ها و محور امور هیات مدیره جدید دانست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1218

به "خانه مطبوعات مقدمات برگزاری نشست های تخصصی با مسئولان را فراهم کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه مطبوعات مقدمات برگزاری نشست های تخصصی با مسئولان را فراهم کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید