خبرنگاران بارندگی ها به 80 درصد باغات و نهرهای کشاورزی خلخال خسارت زد

به گزارش هدا بلاگ، اردبیل-خبرنگاران- فرماندار خلخال گفت:بارش های شدید باران و تگرگ چند روز اخیر به 80 درصد از باغات رودخانه ها و نهرهای کشاورزی این شهرستان خسارت زد.

خبرنگاران بارندگی ها به 80 درصد باغات و نهرهای کشاورزی خلخال خسارت زد

جهت دریافت خدمات طراحی داخل ویلا دوبلکس با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

فریدون بابایی روز آدینه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: در بارندگی های اخیر علاوه بر زیر سیلاب رفتن زمین بیش از80 درصد از باغات و نهرهای کشاورزی شهرستان بخشی از درختان میوه در اثر بارش های تگرگ دچار خسارت شده که میزان خسارات وارده از سوی کارشناسان مدیریت بحران در حال برآورد است.

وی گفت: علاوه بر خسارت وارده به مزارع کشاورزی و باغ های خلخال در روزهای گذشته 3 واحد مسکونی براثر بارش های شدید باران در شهرخلخال خسارت کلی دیده و ریزش سقف و دیوار حیاط آن ها با حضور کارشناسان مدیریت بحران و حوادث فرمانداری خلخال ثبت شده است.

فرماندار خلخال گفت: به علت رگبارهای تند باران همراه با رعد برق شدید بخشی از تاسیسات برق رسانی شهرستان و همچنین ترانس های تقویت نماینده و پایداری برق خلخال نیز خسارت دیده و باغاتی که در راستا سیلاب در حاشیه رودخانه هروچایی قرار گرفته اند به طول بیش از 2 کیلومتر آسیب دیدند.

بابایی گفت: در پی طغیان رودخانه ها ناشی از ادامه بارندگی ها همراه با ذوب شدن تدریجی برف و یخ ارتفاعات خلخال در این فصل باید مردم به خصوص دامداران از تردد و استقرار در حاشیه رودخانه ها به طور جدی پرهیز نمایند.

رودخانه قزل اوزون یکی از پرآب ترین رودخانه های استان اردبیل است که 120کیلومتر آن در حوزه استحفاظی شهرستان خلخال واقع شده و همچنین بیش از 18 رودخانه دایمی و فصلی در فصل بهار با ذوب شدن برف از کوه های آق داغ، عجم و رشته کوه های پلنگا در بخش شاهرود در این فصل پر آب و سیلابی می شوند.

رودخانه های گل بندر، زال چایی، شاهرود چایی و هروچایی نیز از مهمترین رودخانه های شهرستان خلخال هستند که بخش مهمی از اراضی زراعی و کشاورزی منطقه خلخال ،خورش رستم و شاهرود به وسیله اب آبی این رودخانه ها تامین می گردد .

رییس اداره هواشناسی خلخال از بارش بیش از 25 میلیمتر باران در طول شب و روز گذشته در شهر خلخال اطلاع داد و بیان نمود:براساس گزارش های دریافتی از ایستگاه های باران سنجی خلخال میزان بارندگی های اخیر در بعضی از این ایستگاه ها بیشتر از 2 برابر بارندگی خود شهر خلخال بوده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 328

به "خبرنگاران بارندگی ها به 80 درصد باغات و نهرهای کشاورزی خلخال خسارت زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بارندگی ها به 80 درصد باغات و نهرهای کشاورزی خلخال خسارت زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید