خبرنگاران رشد 285 درصدی کاوش های باستان شناسی در قزوین

به گزارش هدا بلاگ، قزوین - خبرنگاران - کاوش های باستان شناسی در استان قزوین در دولت یازدهم و دوازدهم نسبت به دوره قبل 285 درصد رشد داشته است.

خبرنگاران رشد 285 درصدی کاوش های باستان شناسی در قزوین

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: طی هفت سال گذشته بیست فقره کاوش های باستان شناسی در مناطق تاریخی، باستانی و پیش از تاریخ استان قزوین اجرا شده است.

علیرضا خزائلی اضافه نمود: مناطقی مانند تپه زاغه و قره تپه سگزآباد، قلعه حسن صباح الموت، غرا قلعه کرد آوج، محوطه دولتخانه صفوی از جمله مکان هایی در استان قزوین بوده اند که کاوش های باستانی شناسی در آنها طی سال های اخیر اجرا شده است.

این مسوول با اشاره به اهمیت مطالعات و پژوهش های باستان شناسی در دولتخانه صفوی، گفت: عملیات باستان شناسی و برآورد در این مجموعه تاریخی به منظور خوانا سازی سازه های معماری، شناخت لایه های زمانی و شناسایی اجزا و عناصر تشکیل دهنده این مجموعه پیگیری می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین همچنین گفت: پیگیر ایجاد سایت موزه محوطه پیش از تاریخ سگزآباد هستیم.

خزائلی با اشاره به شناسایی تمدن هفت هزار ساله در این بخش از دشت قزوین،اضافه نمود: یافته های ارزشمندی در پنج دهه فعالیت باستان شناسی از قره تپه و تپه زاغه به دست آمده که بخشی از آنها در سایت موزه ای که در این منطقه ایجاد می گردد برای دوستداران تاریخ و باستان شناسی به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه تیمی از گروه باستان شناسی دانشگاه تهران کاوش های باستانی سگزآباد را انجام می دهند،اضافه نمود: گور بانوی سه هزار ساله به همراه متعلقات آن که در موزه شهر قزوین به نمایش درآمد، گوشه ای از کشفیات این گروه بود که بستری مناسب برای مطالعات در خصوص زندگی اقوام در عصر ماقبل تاریخ است.

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1492

به "خبرنگاران رشد 285 درصدی کاوش های باستان شناسی در قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رشد 285 درصدی کاوش های باستان شناسی در قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید