خبرنگاران سازمان ملل:درگیری و همه گیری، لیبی را به خطر انداخته است

به گزارش هدا بلاگ، نیویورک- خبرنگاران- سران نهادهای اصلی اقدامات بشردوستانه سازمان ملل متحد در یک بیانیه مشترک، درگیری و همه گیری کرونا را یک تهدید جدی برای زندگی در لیبی دانستند و گفتند: سلامت و ایمنی کل جمعیت این کشور در معرض خطر است.

خبرنگاران سازمان ملل:درگیری و همه گیری، لیبی را به خطر انداخته است

استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در نشست خبری روز چهارشنبه خود با اعلام این خبر، اضافه نمود: آنها می گویند از زمان آغاز این درگیری از 9 سال پیش تا به امروز، نزدیک به 400 هزار لیبیایی بی خانمان شده اند که تقریبا نیمی از آنها در سال گذشته و از زمان حمله به طرابلس آغاز شد.

این بیانیه تاکید می کند: برخلاف درخواست های مکرر دبیرکل سازمان ملل متحد برای آتش بس انسان محبت آمیز، خصومت ها بدون وقفه ادامه دارد و مانع دسترسی و ارسال تجهیزات حیاتی زندگی شده است.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد ادامه داد: سران نهادهای انسان محبت آمیز سازمان ملل متحد از همه طرف های درگیری می خواهند از تاسیسات حیاتی توزیع آب حفاظت کنند و نسبت به هدف گرفته شدن عمدی یا حملات بی هدف به تاسیسات آبرسانی هشدار می دهند.

دوجاریک تاکید کرد: این اقدام بر زندگی هزاران زن و کودک تاثیر دارد و بر اقدامات پیشگیرانه بنیادین در برابر همه گیری ویروس همچون شستن دست ها مانع ایجاد می کند.

وی خاطرنشان کرد: آنها حمایت خود را از درخواست آتش بس جهانی دبیرکل سازمان ملل متحد و توقف انسان محبت آمیز درگیری ها برای نجات جان ها و قادرساختن مقامات لیبیایی و شرکای آنها در اختصاص دادن انرژی هایشان به متوقف کردن شیوع کووید-19 تکرار می کنند.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد یادآور شد: آنها تاکید دارند جامعه جهانی نباید چشمان خود را بر درگیری در لیبی و تاثیر فاجعه بار آن بر غیرنظامیان شامل مهاجران و آوارگان در سراسر کشور ببندد.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 646

به "خبرنگاران سازمان ملل:درگیری و همه گیری، لیبی را به خطر انداخته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سازمان ملل:درگیری و همه گیری، لیبی را به خطر انداخته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید