خبرنگاران سازمان ملل خواهان برقراری آتش بس در لیبی شد

به گزارش هدا بلاگ، تهران - خبرنگاران - سازمان ملل متحد دوشنبه شب بار دیگر خواهان برقراری آتش بس در غرب لیبی شد تا مردم این کشور خود را برای ماه مبارک رمضان آماده نمایند.

خبرنگاران سازمان ملل خواهان برقراری آتش بس در لیبی شد

به گزارش تارنمای شبکه خبری روسیا الیوم این سازمان در اطلاعیه ای نسبت به وخامت اوضاع انسانی در طرابلس و مناطق اطراف آن ابراز نگرانی نموده و این شرایط در غرب لیبی را ناشی از تشدید درگیری ها در روزهای اخیر دانسته است.

برپایه این گزارش، تا به امروز پنج غیرنظامی از جمله یک زن، و یک کودک در حمله بی هدف به مناطق مسکونی طرابلس و اطراف آن کشته و حدود 28 تن دیگر نیز زخمی شدند.

این اطلاعیه می افزاید: این حمله موجب موج جدید آوارگی مردم شده و خسارت هایی را نیز به مراکز شخصی و تأسیسات غیر نظامی وارد آورده است.

براساس این اطلاعیه، 17 آوریل (29 فروردین) بیمارستان سلطنتی شهر طرابلس هدف نهاده شد که در جریان آن آسیب زیادی به بخش مراقبت های ویژه وارد آمد و موجب شد که این بخش تخلیه گردد.

سازمان ملل متحد همچنین نسبت به بغرنج شدن شرایط انسانی در شهر ترهونه (غرب لیبی) و اطراف این شهر به خاطر تشدید درگیری های نظامی ابراز نارضایتی کرد و اضافه کرد: این حمله موج جدیدی از آوارگی غیرنظامیان را به دنبال داشته است.

سازمان ملل متحد همچنین به طرف های درگیر در لیبی نسبت به حملات بی هدف و نیز هدف قرار دادن بیمارستان ها و دیگر مراکز بهداشتی، قطع عمدی برق، سوخت، آب و غذا هشدار داد و این را نقض حقوق بشر دانست که می تواند از مصادیق جنایت جنگی قلمداد گردد.

این آتش بس همچنین به مقام های لیبیایی این امکان را خواهد داد تا کار خدمات رسانی، درمان مجروحان و مقابله با تهدید روزافزون کرونا را انجام دهند.

هفته گذشته نیز استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفته بود، حمله به غیرنظامیان و زیرساخت های لیبی می تواند جنایت جنگی تلقی گردد.

نیروهای حفتر که توسط امارات، عربستان، روسیه، مصر و اردن و بعضی کشورهای اروپایی حمایت می شوند، از 4 آوریل 2019 (15 فروردین 98) حملات خود به طرابلس را شروع و از 12 دسامبر گذشته (21 آذر) نیز به منظور تصرف این شهر حملات خود را تشدید نموده بودند.

لیبی پس از برکناری معمر القذافی دیکتاتور این کشور عملاً به دو بخش تقسیم شده است.

در بخش غربی با مرکزیت طرابلس، دولتی موسوم به دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج بر سر کار آمده که مورد تأیید و حمایت سازمان ملل متحد است و در بخش شرقی و جنوب نیز خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش، کنترل امور را در دست گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 506

به "خبرنگاران سازمان ملل خواهان برقراری آتش بس در لیبی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سازمان ملل خواهان برقراری آتش بس در لیبی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید