قیمت نفت خام عربستان افزایش یافت

به گزارش هدا بلاگ، خبرنگاران؛ شرکت آرامکوی عربستان قیمت رسمی فروش نفت خام خود را برای تحویل به آسیا در ماه اوت یک دلار در هر بشکه افزایش داد.

قیمت نفت خام عربستان افزایش یافت

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، شرکت آرامکوی عربستان قیمت رسمی فروش نفت خام خود را برای تحویل به آسیا در ماه اوت یک دلار در هر بشکه افزایش داد. این شرکت همچنین قیمت رسمی فروش تمام درجات نفتی خود برای اروپا و آمریکا را هم بالا برد.

به گزارش رویترز، شرکت آرامکوی عربستان طی بیانیه ای در روز دوشنبه خاطرنشان کرد عربستان سعودی قیمت نفت خود را برای تحویل در ماه اوت 1.20 دلار در هر بشکه بیشتر از شاخص نفت عمان/دوبی قرار داده است.

این افزایش قیمت در راستای انتظارات بازار برای افزایش شاخص نفت خاورمیانه و تقویت حاشیه سود پالایشگاهی بوده است.

طبق گفته منابع صنعتی، گرچه این افزایش قیمت، تقاضا برای بشکه های نفت عربستان را پایین می آورد ولی مصرف نمایندگان را تشویق می نماید از ذخایر نفتی خود استفاده نمایند، به این ترتیب از قیمت نفت حمایت می گردد.

اوپک و سایر فراورینمایندگان از جمله روسیه طی ائتلافی موسوم به اوپک پلاس توافق نموده اند کاهش فراوری نفت 9.7 میلیون بشکه ای خود را تا خاتمه جولای هم ادامه دهند. این قرارداد جهت حمایت از قیمت و تقاضای نفت بسته شده است.

قیمت نفت در روز دوشنبه بسیار پیچیده بود. قیمت نفت خام برنت به خاطر تقاضای بالاتر افزایش یافت ولی شاخص نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا از ترس ضربه خوردن تقاضای نفت در آمریکا به خاطر افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا پایین آمد.

آرامکو قیمت نفت خام سبک عرب را برای تحویل به آمریکا 1.65 دلار در هر بشکه بیشتر از شاخص نفت خام ترش آرگوس خاطرنشان کرد. این رقم 30 سنت بالاتر از ماه جولای بود.

این شرکت همچنین قیمت رسمی فروش نفت سبک عرب به شمال اروپا را 70 سنت در هر بشکه بالاتر از شاخص نفت برنت خاطرنشان کرد که 40 سنت بیشتر از ماه قبل بود.

قیمت رسمی فروش نفت عربستان سعودی معین نماینده قیمت نفت برای ایران، کویت و عراق است و بر 12 میلیون بشکه در روز فروش نفت خام در آسیا تاثیر می گذارد.

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1073

به "قیمت نفت خام عربستان افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نفت خام عربستان افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید