خبرنگاران فاز 5 توسعه شرکت فرش افشار زرینه میاندوآب به بهره برداری رسید

به گزارش هدا بلاگ، مهاباد- خبرنگاران- فرماندار میاندوآب با بیان اینکه زنجیره کامل فراوری فرش در این شهرستان تکمیل شد، گفت: فاز جدید توسعه شرکت فرش صنعتی افشار زرینه میاندوآب با اشتغال زایی برای 100 نفر و سرمایه گذاری یک هزار میلیاردی بخش خصوصی در مدار فراوری نهاده شد.

خبرنگاران فاز 5 توسعه شرکت فرش افشار زرینه میاندوآب به بهره برداری رسید

حسام شیرازه محبت روز شنبه در حاشیه راه اندازی این واحد فراوریی واقع در شهرک صنعتی شهید باکری میاندوآب به خبرنگاران گفت: این واحد فراوریی در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع در جوار چهار سالن فراوری دیگر راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه راه اندازی فاز جدید این مجموعه در ابتدای سال مزین بنام فراوری، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها دستاوردی در جهت پیشرفت و توسعه واحدهای فراوریی در میاندوآب است، افزود: همچنین ماشین آلات و تجهیزات بکار گرفته شده در فاز توسعه این شرکت براساس آخرین تکنولوژی روز دنیاست که در شمال غرب کشور در میاندوآب پس از چهار سال پیگیری به علت تحریم های ظالمانه و برطرف مشکل حمل و نقل دریایی و ارزی راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه فرش فراوریی در این فاز، یک هزار و 500 شانه با تراکم چهار هزار و 500 تراکم و عرض چهار متر یکی از بهترین و کم نظیر ترین ها در دنیا است، افزود: این مجموعه فراوریی روزانه با فراوری 480 مترمربع فرش با 22 کشور دنیا از جمله کشورهای عراق به ویژه اقلیم کردستان عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان، روسیه، چین، هند، افغانستان، پاکستان، قزاقستان، تاجیکستان، آلمان، استرالیا، سوئد، لبنان و با چند کشور دیگر مبادلات تجاری دارد.

فرماندار میاندوآب ادامه داد: این واحد فراوریی یکی از پیروز ترین واحدهای فراوریی در آذربایجان غربی و کشور است که در حجم گسترده فراوری و برای 600 نفر به صورت مستقیم و یکهزار نفر به شکل غیرمستقیم اشتغال زایی نموده است.

شیرازه محبت با اشاره به نقش مثمرثمر این واحد در ارزآوری برای کشور افزود: ارزآوری نه تنها برای این واحد بلکه برای سایر واحدها نیز تاثیر مثبتی دارد و می تواند باعث رونق و پیشرفت گردد.

وی با بیان اینکه همچنین شهرک صنعتی شهید باکری میاندوآب یکی از فعال ترین شهرک های صنعتی در آذربایجان غربی است، گفت: واحدهای فراوریی بسیار زیادی در این شهرک فعالیت دارد و هر واحد فراوری هم می تواند به رونق واحدهای دیگر به صورت زنجیره ای منجر گردد.

وی با بیان اینکه واحدهای فراوریی جزو سرمایه های مالی، انسانی و اجتماعی جامعه هستند، افزود: باید رسانه ها در جهت شناسایی و معرفی این واحدها برای مردم بیشتر کوشش نمایند.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی و به تبع آن میاندوآب یکی از قطب های فراوری فرش در کشور است، گفت: امروزه فرش به عنوان محصول و برند کاملا ایرانی جزو کالاهایی است که در سبد خانوارها واقع شده است و باید زمینه معرفی آن در الویت رسانه ها قرار گیرد.

سال گذشته عزیز بکتاش مدیر این واحد فراوریی به عنوان یکی از صادرنمایندگان برتر آذربایجان غربی در حوزه صنعت فرش قدردانی شد.

در میاندوآب چهار واحد فراوریی فرش صنعتی با اشتغال زایی برای 124 نفر وجود دارد که میزان ظرفیت اسمی فراوری سالانه آنها 540 هزار متر مربع در سال است.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2731

به "خبرنگاران فاز 5 توسعه شرکت فرش افشار زرینه میاندوآب به بهره برداری رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فاز 5 توسعه شرکت فرش افشار زرینه میاندوآب به بهره برداری رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید