خبرنگاران ورزش های روستایی در استان اردبیل گسترش می یابد

به گزارش هدا بلاگ، اردبیل- خبرنگاران- مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با تاکید بر گسترش ورزش روستاها گفت: با در نظر دریافت توجهی که در سال های گذشته به این حوزه شده، نیاز است که در بحث بودجه ردیفی جداگانه برای گسترش آن در بعد همگانی و قهرمانی دیده شود.

خبرنگاران ورزش های روستایی در استان اردبیل گسترش می یابد

سجاد انوشیروانی روز شنبه در نشست مجمع سالانه هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی استان اردبیل افزود: پرداختن به ورزش مناطق محروم به نوعی جهاد در ورزش است که نباید از این موضوع غافل باشیم و در این راستا 30 خانه ورزشی در سال 99 در استان اردبیل تجهیز شد و این برنامه تا خاتمه سال ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه باید توازن اعتباری بین هیات های ورزشی با توجه به عملکرد مثبت آنها در استان ها رعایت شود، گفت: بازی های بومی و محلی می تواند فرمانداران، بخشداران و حتی دهیاران را مجاب کند تا بسترهای لازم را برای برگزاری مسابقه ها و جشنواره های ورزشی در مناطق خود در راستای گسترش و توسعه آن فراهم کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل اضافه کرد: با توجه به ظرفیت و نسبت به پیشینه تاریخی این استان لازم است که موزه ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی در روستاهای هدف گردشگری ایجاد شود.

400 برنامه محوری در روستاهای اردبیل برگزار گشت

رئیس هیات روستای و بازی های محلی استان اردبیل نیز در این نشست تشریح کرد: سال 99 نزدیک به 400 برنامه محوری در روستاها اجرا و از جمله در دهه مبارک فجر جشنواره بسیار پرهیجان و سنتی دادر همه شهرستان ها برگزار گشت که در برگزاری چنین جشنواره هایی در راستای آشنایی نسل جوان با بازی ها و سنت های دیرین بسیار اهمیت دارد.

علی تقی زاده افزود: با توجه به ابلاغ وزارت برای تجهیز 70 خانه ورزش روستایی در سال 99 بیش از 30 خانه ورزش روستایی در سطح استان اردبیل با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ایجاد شور و نشاط بین جوانان روستا با لوازم ورزشی مانند فوتبال دستی، تاتمی، میز تنیس، صفحه دارت و شطرنج تجهیز شد و در صدد هستیم تا خاتمه سال و اوایل سال آینده سایر روستاها نیز تجهیز شوند.

وی با اشاره به تجهیز نخستین خانه ورزشی روستایی ویژه بانوان در روستای باروق گفت: 50 روستای کم برخوردار از سوی یک شرکت با توپ ورزشی و تور والیبال تجهیز شدند.

رئیس هیات روستای و بازی های محلی استان اردبیل اضافه کرد: امسال برای نخستین بار دوره آموزشی با حضور 50 نفر از علاقه مندان برگزار گشت و برگزاری جام نوروز در رشته های فوتبال، فوتسال و بازی های بومی و محلی در سطح استان در راستای توسعه و استعدادیابی این رشته ها، از جمله هدف هاست.

به گفته وی، بیش از 300 ورزشکار سازمان یافته در قالب تیم های ورزشی مانند والیبال و فوتبال و نیز رشته های انفرادی در استان اردبیل فعالیت دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2470

به "خبرنگاران ورزش های روستایی در استان اردبیل گسترش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ورزش های روستایی در استان اردبیل گسترش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید