خبرنگاران 2 هزار داوطلب هلال احمر کردستان در طرح پیشگیری از کرونا مشارکت کردند

به گزارش هدا بلاگ، سنندج - خبرنگاران - مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: بیش از 2 هزار نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر استان سال گذشته در اقدامات پیشگیرانه برای مواجهه با اپیدمی ویروس کرونا مشارکت داوطلبانه داشتند.

خبرنگاران 2 هزار داوطلب هلال احمر کردستان در طرح پیشگیری از کرونا مشارکت کردند

پیام جلالی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران استان، گفت: طی این مدت داوطلبان، جوانان و امدادگران جمعیت هلال احمر بیش از 15 هزار نفر روز خدمات بشردوستانه پیشگیرانه در مقابل با این بیماری داشتند.

وی اضافه کرد: این اقدامات شامل ارائه آموزش های ویژه کرونا به کارکنان، اعضاء و داوطلبان، ضدعفونی و گندزدایی معابر و خیابان ها و وسایل اماکن نقلیه عمومی، تولید ماسک، دستکش و لباس های سرهمی توسط داوطلبان بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته همکاری پزشکان داوطلب جمعیت هلال احمر بسیار چشمگیر بوده است، بیان نمود: در این مدت 31 نفر از پزشکان و پیراپزشکان داوطلب در نقاهتگاه های بیماران کرونایی حضور به هم رسانده و به ارایه خدمت پرداختند.

وی اضافه کرد: 267 نفر از امدادگران و داوطلبان جمعیت هم به غربالگری و تب سنجی افراد در مبادی ورودی شهرها و اماکن عمومی پرداخته و ماسک و مایع ضدعفونی را در بین مردم توزیع کردند.

جلالی ادامه داد: امدادگران جمعیت هلال احمر وظیفه خدمات رسانی به مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار شهرهای کردستان را هم عهده دار بوده و در این مناطق به ارایه خدمات آموزشی، توزیع ماسک و مایع ضدعفونی پرداختند.

وی یادآور شد: همچنین طی این مدت بیش از 200 نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر استان نیز در فعالیت خداپسندانه اهدا خون شرکت کردند.

23 پایگاه امداد و نجات در سطح استان کردستان فعال است که از این تعداد 13 پایگاه ثابت در محورهای مواصلاتی و 10 پایگاه پشتیبانی سیار در سطح شهرستان ها مستقر و آماده خدمات رسانی به حادثه دیدگان هستند.

در 24 ساعت منتهی به ظهر روز دوشنبه 30 فروردین 527 بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی و پنج بیمار هم جان خود را از دست دادند.

در حال حاضر 633 بیمار در مراکز درمانی بستری بوده و 80 بیمار در بخش آی سی یو تحت مراقبتهای ویژه هستند.

کرونا از اسفند 1398 تا به امروز یک هزار و 175 قربانی در کردستان داشته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2766

به "خبرنگاران 2 هزار داوطلب هلال احمر کردستان در طرح پیشگیری از کرونا مشارکت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 2 هزار داوطلب هلال احمر کردستان در طرح پیشگیری از کرونا مشارکت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید