دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر برای دریافت دز دوم واکسن کرونا آماده شوند

به گزارش هدا بلاگ، معاون دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: تزریق دز دوم واکسن کرونا به دانشجویان خوابگاهی و استادان از انتها هفته شروع می گردد.

دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر برای دریافت دز دوم واکسن کرونا آماده شوند

شعله خداداد معاون دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در گفت وگو با خبرنگار ، درباره واکسیناسیون دانشجویان اظهار کرد: تزریق دز دوم واکسن کرونا به دانشجویان خوابگاهی، استادان، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی از سرانجام این هفته آغاز می گردد.

او اضافه نمود: سامانه ثبت نام واکسیناسیون برای تمامی دانشجویان فعال شده و در حال برنامه ریزی هستیم تا هفته آینده دانشجویان بومی را داخل دانشگاه واکسینه کنیم که حدودا 1628 نفر دانشجو داریم.

خداداد توضیح داد: شرایط ویروس کرونا خیلی متغیر است، اما در حال حاضر خود را برای سناریو بازگشایی حضوری و مجازی دانشگاه ها آماده می کنیم که اگر آموزش ها مجازی شوند قاعدتا دانشجویانی که در مرحله دفاع هستند در خوابگاه ها حضور پیدا خواهند کرد.

معاون دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: در حال حاضر زمان دقیق بازگشایی حضوری دانشگاه ها تعیین نیست، اما از آن جایی که واکسیناسیون دانشجویان به تازگی آغاز شده و نوع واکسن تزریقی سینوفارم و برکت است؛ بنابراین اگر دانشجویی به کرونا مبتلا گردد صد درصد واکسیناسیون او حداقل یک ماه به تعویق می افتد؛ بنابراین برای تزریق دز دوم هم شاید اواسط آبان ماه دانشجویان آماده شوند که در اینصورت ایمنی جمعی آن ها تا اواسط آذر انجام می گردد و به اینصورت دانشجویان کرونایی هم تا آن موقع بهبود می یابند و می توانند به خوبی واکسینه شوند.

خداداد گفت: تزریق واکسن کرونا الزامی است، برای مثال وقتی کودکی به جهان می آید برای حفظ سلامت جسمانی باید بعضی واکسن ها را بزند، حتی اگر پدر و مادر او از عواقب بعدش ترس داشته باشند؛ بنابراین واکسن کرونا در بحث اجتماعی و فردی مطرح است، اما اینکه بعضی افراد از واکسن می ترسند جزو موارد خاص هستند که باید برای آن ها برنامه ریزی مناسبی صورت بگیرد.

خداداد درباره ضروری بودن تزریق واکسن برای حضور در دانشگاه ها برای دوران پسا کرونا گفت: ستاد بازگشایی دانشگاه را در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ایجاد نموده ایم که در آن برای این قبیل از موضوعات تصمیم گیری می کنیم و لزوم انجام واکسیناسیون دانشجویان برای حضور در کلاس های درس از جمله مسائلی بوده که در دستور کارمان قرار گرفته است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در سرانجام اظهار کرد: طی هماهنگی های صورت گرفته با معاونت بهداشت دانشگاه شهید بهشتی مقرر شد تا دانشجویان خوابگاهی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی هم در صورت داشتن مجوز برای استقرار در خوابگاه واکسینه شوند.

خداداد با بیان اینکه دانشجویان مستقر در خوابگاه های دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی حدود 300 نفر هستند، تاکید نمود: نوع واکسن تزریقی به دانشجویان خوابگاهی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی از نوع سینوفارم و برکت است که با توجه به تعداد دانشجویان هم اکنون 300 دوز واکسن کرونا از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دسترسمان است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3215

به "دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر برای دریافت دز دوم واکسن کرونا آماده شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر برای دریافت دز دوم واکسن کرونا آماده شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید