خبرنگاران 750 نفر در بازارچه های مرزی خراسان رضوی فعالیت دارند

به گزارش هدا بلاگ، مشهد- خبرنگاران- 750 نفر به صورت مستقیم در بازارچه های مرزی استان خراسان رضوی فعالیت دارند که نقش بسزایی در تامین معیشت خانواده های مرزنشین ایفا می نمایند.

خبرنگاران 750 نفر در بازارچه های مرزی خراسان رضوی فعالیت دارند

مسوول هماهنگی بازارچه های مرزی خراسان رضوی روز چهارشنبه در بازدید از بازارچه مرزی دوغارون شهرستان تایباد اضافه نمود: این کانون های مالی توانسته اند به صورت غیر مستقیم افزون بر هزار نفر را در استان خراسان رضوی مشغول کار نمایند.

هادی حقیقی ادامه داد: در حال حاضر بازارچه های مرزی خراسان رضوی بخش عمده ای از فرآیند تخلیه، بارگیری و صادرات انواع کالا را به کشورهای همسایه انجام می دهند بطوریکه در سال گذشته صادرات نفتی و غیر نفتی بازارچه های مرزی استان به افزون بر 175 میلیون دلار رسید.

وی گفت: یکی از مهمترین برنامه های پیش رو در حوزه رونق بازارچه های مرزی استان کاهش حجم کالاها و افزایش کالاهایی است که ارزش اضافه کرده بیشتری دارند.

مسوول هماهنگی بازارچه های مرزی خراسان رضوی اضافه نمود: کوشش داریم با فراوری اقلام مختلف در واحدهای فعال استان زمینه صادرات محصول آنها نیز از بازارچه های مرزی استان فراهم گردد.

وی ادامه داد: همچنین سعی می کنیم تراز تجاری با کشور افغانستان را مثبت کرده و نیازهای بازار استان و کشور را از افغانستان تامین کنیم.

حقیقی گفت: رونق بازارچه های مرزی نقش بسزایی در اقتصاد خانواده های مرزنشین دارد باید سعی کنیم رونق کسب و کار در این مناطق نسبت به گذشته افزایش پیدا کند.

وی اضافه نمود: صادرات محصولات کشاورزی داخلی باید ساماندهی گردد و ارسال اینگونه محصولات به صورت خام فروشی چندان رونقی در بازار مالی استان و کشور ندارد لذا باید در جهت رونق کشت محصولات کم آب طلب گام برداریم.

بازارچه مرزی دوغارون در 20 کیلومتری شهر تایباد واقع شده است.

شهرستان 120 هزار نفری تایباد در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 884

به "خبرنگاران 750 نفر در بازارچه های مرزی خراسان رضوی فعالیت دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 750 نفر در بازارچه های مرزی خراسان رضوی فعالیت دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید