خسارت 2 میلیارد دلاری خودروسازی فورد آمریکا از کرونا

به گزارش هدا بلاگ، شرکت خودروسازی فورد آمریکا، اظهار داشت: کاهش تولید و فروش خودرو ناشی از اعمال محدودیت های اجتماعی و اقتصادی برای کنترل شیوع ویروس کرونا، در سه ماه نخست سال جاری 2 میلیارد دلار به این شرکت ضرر زده است.

خسارت 2 میلیارد دلاری خودروسازی فورد آمریکا از کرونا

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از رویترز، شرکت خودروسازی فورد آمریکا گفت: شیوع ویروس کرونا، و اعمال محدودیت های اجتماعی و مالی برای کنترل آن به کاهش تولید و فروش این شرکت منجر شده و حدود دو میلیارد دلار در سه ماه نخست سال جاری برای فورد ضرر به بار آورده است.

این ضرر سنگین باعث شده تا فورد شب گذشته اقدام به فروش 8 میلیارد دلار اوراق قرضه با بهره 8 و نیم تا 9.6 درصدی بکند. این در حالی است که هم اکنون میزان بهره پول در بانکهةای آمریکا نزدیک به صفر است.

فورد در انتشار این قرضه، از سیاست ضمانت دولتی استفاده کرده است.

به خاطر شیوع ویروس کرونا، فورد طی ماه گذشته کارخانه های خود در اروپا و آمریکای شمالی را تعطیل کرده است.

تامین نقدینگی مورد نیاز، و رساندن خطوط تولید در اروپا و آمریکای شمالی به سود دهی مجدد از جمله بزرگترین چالش هایی است که این خودروساز با آن، روبرو است.

با توجه به اینکه از لحاظ مالی دست فورد تا حدی بازتر شده است، می توان انتظار داشت که در کنار اظهار نظر های مقامات آمریکایی مبنی بر آغاز کاهش محدودیت های فعالیت های مالی از هفته پیش رو احتمالا خودروسازان می توانند از اوایل ماه آینده میلادی، فعالیت خود را در آمریکا از سر بگیرند.

در سه ماه نخست سال جاری، فروش خودرو های فورد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 21 درصد کاهش داشته است.

در حال حاضر تنها کارخانه مشترک فورد، با یک طرف چینی در حال تولید خودرو در چین است و نمایشگاه فروش، فعالیت خود را از سر گرفته اند.

فورد همچنین هشدار داده است؛ تولید مدل های گران قیمت این شرکت خودروسازی به خاطر طوفان، در ایالت کارولینای جنوبی آسیب جدی خواهد دید.

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 482

به "خسارت 2 میلیارد دلاری خودروسازی فورد آمریکا از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت 2 میلیارد دلاری خودروسازی فورد آمریکا از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید