خوراکی هایی که پوست را شفاف می نمایند

به گزارش هدا بلاگ، تهران (پانا) - تغذیه نقش غیرقابل انکاری روی سلامت پوست دارد. کمبودهای تغذیه ای بدون شک به پوست لطمه می زند؛ اگر بدن شما با کمبود ویتامین ها روبرو گردد ممکن است دچار ضایعه پوستی شوید، اما اگر مواد غذایی سالم و مقوی بخورید، ظاهر پوستتان درخشان و شفاف خواهد شد.

خوراکی هایی که پوست را شفاف می نمایند

به گزارش جامعه 24، اگر می خواهید پوستی شاداب و سالم داشته باشید، ایده آل ترین طرح برای حفظ جوانی و شادابی پوست شما تمرینات جسمانی، مصرف آب زیاد، داشتن خواب مناسب و رژیم غذایی متعادل است. از قلم نیاندازید که روزانه به طور مرتب مواد غذایی مفید برای پوستتان را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا به فرایند تقویت پوست خود سرعت ببخشید.

برای اینکه همواره پوست سالم و زیبایی داشته باشید، باید به تغذیه خودتان اهمیت دهید. شاید با استفاده از محصولات و کرم ها بتوانید برای مدتی پوست شاداب و زیبایی داشته باشید، اما در گذر زمان حتی محصولات زیبایی هم برای شما مناسب نخواهد بود. در ادامه شما را با بعضی از خوراکی هایی که به سلامت پوست شما یاری می نماید آشنا خواهیم کرد.

سبزیجات با برگ سبز

اضافه کردن سبزیجاتی که برگ سبز دارند به رژیم غذایی از آسان ترین روش ها برای افزایش درخشندگی پوست است. این سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین های ضروری و مواد مغذی هستند و به شما یاری می نمایند از شر تیرگی پوست رها شوید.

از جمله برترین سبزیجات برای پوست می توان به کلم بروکلی، اسفناج، کلم و جعفری اشاره نمود. می توانید از سبزیجات در غذا های مختلف بهره ببرید یا آن ها را به راحتی به سالاد خود اضافه کنید.

ماهی

امگا 3 لازم برای بدن اصولا به وسیله مردم نادیده گرفته می گردد و این کمبود می تواند باعث بروز بیماری های مختلفی ازجمله شوره سر، پوسته پوسته شدن پوست، خشک شدن پوست و طولانی شدن بهبود زخم های پوستی گردد اما با مصرف ماهی بدن شما اسید های چرب مورد احتیاج را دریافت می نماید، این اسید های چرب برای پوست و موی شما بسیار مفید است.

توت

اگر به سلامت پوست صورت خود اهمیت می دهید، توت باید یک بخش حیاتی از رژیم غذایی شما را به خود اختصاص دهد. توت دارای سطح بالایی از آنتی اکسیدان است که با رادیکال های آزاد که می توانند به پوست آسیب برسانند، مبارزه می نماید.

از سوی دیگر توت دارای ویتامین C بوده که برای فراوری کلاژن مورد استفاده قرار می گیرد. کلاژن باعث نرمی پوست صورت می گردد. سعی کنید مخلوطی از تمشک، شاه توت و زغال اخته را در رژیم غذایی بگنجانید. بعلاوه میوه هایی بخورید که تازه باشند و حرارت به آن ها نرسیده باشد. این راه مناسبی برای دریافت بیشترین مقدار آنتی اکسیدان است.

روغن زیتون

آنتی اکسیدان موجود در روغن زیتون و خواص ضد التهابی آن نه تنها برای سلامت ارگان های داخلی بدن مفید است بلکه باعث لطافت و نرمی پوست نیز می گردد. جالب است بدانید که رومیان باستان از روغن زیتون برای ماساژ پوست خود استفاده می کردند.

مصرف موضعی روغن زیتون باعث شفافیت و نرم تر شدت پوست می گردد. به علاوه روغن زیتون ماده اصلی در رژیم غذایی مدیترانه ای است که آنتی اکسیدان های موجود در آن باعث خنثی شدن رادیکال های آزاد و کاهش التهاب می شوند.

علاوه بر مصرف روغن زیتون در رژیم غذایی روزانه، می توان از آن به عنوان براق نماینده لب و ترمیم نماینده پوست بهره ببرید. از طرف دیگر مصرف موضعی روغن زیتون باعث لطافت و نرمی پوست های خشک می گردد.

تخم مرغ

تخم مرغ یکی از خوراکی های مفید در بهبود سلامت پوست است. بدن برای فراوری کلاژن به پروتئین احتیاج دارد و تخم مرغ یک ماده غذایی سرشار از پروتئین است. بدن به کلاژن احتیاج دارد تا قابلیت ارتجاعی پوست را بهبود بخشد و پوست را سلامت نگه دارد، تخم مرغ این امکان را فراهم می نماید.

زرده تخم مرغ بعلت اینکه سرشار از بیوتین و سلنیوم است، رنگ پوستتان را شفاف می نماید. تخم مرغ بعلاوه دارای ویتامین A است که این ویتامین، سلول های آسیب دیده پوست صورت را اصلاح می نماید. از تخم مرغ آب پز می توانید برای میان وعده یا صبحانه بهره ببرید تا مواد مغذی که برای پوست مفید است را در بدن خود ذخیره کنید.

گردو

ویژگی های مثبت زیاد گردو آن را تبدیل به یک ماده غذایی شگفت انگیز برای سلامت پوست نموده است. این نوع مغز منبع خوبی از اسید های چرب ضروری بوده که چربی هایی که بدن نمی تواند آن ها را فراوری کند در خود دارد. مقدار اسید های چرب امگا 3 و امگا 6 موجود در گردو از سایر مغز ها بیشتر است.

رژیم غذایی حاوی مقدار زیادی امگا 6 ممکن است منجر به التهاب و بیماری های پوستی التهابی مثل پسوریازیس گردد. از طرف دیگر، اسید های چرب امگا 3 التهاب را در بدن کاهش می دهند. گردو به علت اینکه حاوی نسبت خوبی از امگا 3 و امگا 6 است، ممکن است با مقدار اضافی امگا 6 در بدن مبارزه کند.

علاوه بر این گردو حاوی مواد مغذی دیگری نیز هست که پوست برای عملکرد صحیح و سالم ماندن به آن ها احتیاج دارد. 28 گرم گردو، 8 درصد از احتیاج روزانه بدن به روی را رفع می نماید. روی برای درمان زخم و مبارزه با باکتری ها و التهاب لازم است. گردو مقدار کمی ویتامین E و سلنیوم هم دارد و 28 گرم از آن حاوی 4 تا 5 گرم پروتئین است.

آووکادو

آووکادو، مزایای فراوانی دارد و مقدار محبوبیت این ماده خوراکی در طی سال های اخیر به شدت افزایش یافته است. آووکادو بعلت اینکه دارای چربی های منحصر بفردی است، پوست را مرطوب نگه می دارد که هیدراته و نرم بماند، از این رو این خوراکی برای پوست صورت بسیار مفید است.

آووکادو به عنوان مادر مرطوب نماینده های طبیعی شناخته می گردد، آووکادو را بعلاوه می توانید بصورت موضعی برای پوست خود مورد استفاده قرار دهید. اگر آووکادو را در غذای خود مورد استفاده قرار دهید باعث می گردد که پوست شما نرم گردد. آووکادو از پوست شما در برابر تابش آفتاب نیز محافظت می نماید.

چای سبز

از آنجا که چای سبز حاوی پلی فنول است و آن را یک آنتی اکسیدان و ضد التهاب می شناسند، می تواند به عنوان مواد غذایی مفید برای پوست و یک ماده تقویت نماینده عالی برای درمان آکنه مورد استفاده قرار گیرد. چای سبز برای بهبود لکه ها و زخم ها، رفع نماینده سموم است که از طرفی پوست را نرم نگه می دارد. ویتامین K موجود در چای سبز به روشن شدن تیرگی زیر چشم نیز یاری می نماید.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی منبع عالی ویتامین C به حساب می آید و حاوی کاروتنوئید هایی از جمله لیکوپین است. نشان داده شده که بتاکاروتن، لوتئین و لیکوپین از پوست در برابر نور خورشید محافظت می نمایند.

از سوی دیگر محتمل است که گوجه فرنگی به جلوگیری از بروز چین وچروک در پوست شما نیز یاری کند. گوجه فرنگی سرشار از کاروتنوئید ها است و به همین علت جزء مواد غذایی مفید برای سلامت پوست به شمار می رود. مواد غذایی غنی از کاروتنوئید ها را با منابع چربی مثل پنیر یا روغن زیتون بخورید، چون چربی جذب کاروتنوئید ها را افزایش می دهد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 3 شهریور 1401 بروزرسانی: 3 شهریور 1401 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3555

به "خوراکی هایی که پوست را شفاف می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوراکی هایی که پوست را شفاف می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید