دعوت مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان برای حمایت از برگزاری رویداد ملی نوزدهمین مسابقات مهارت

به گزارش هدا بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران-مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان

دعوت مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان برای حمایت از برگزاری رویداد ملی نوزدهمین مسابقات مهارت

به منظور مشارکت وحمایت از برگزاری رویداد ملی نوزدهمین دوره مسابقات مهارت از دستگاهها وصنایع استان دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از خوزستان؛ عبدالنبی سواعدی

با اشاره به صراحت بند 29 مصوبه جلسه 737 مورخ 98/10/17 شورای فرهنگ عمومی کشور در خصوص حمایت از مسابقات ملی مهارت و با عنایت به لزوم تغییر ساز و کار برگزاری مسابقات از سازمانی به ملی و نیز همکاری تمامی سازمان ها و نهادهای مرتبط، از دستگاه های مذکور به منظور عضویت در ستاد اجرایی مسابقات ملی مهارت و مشارکت در تصمیم گیری ها، برنامه ریزی ها و اجرای رویداد ملی مذکور دعوت کرده است.

سواعدی شرح داد: مسابقات ملی مهارت به دلیل ارتباط با رویداد جهانی که به صورت دو سال یک بار برگزار می شود به منظور ترویج مهارت آموزی و ارتقاء مهارت ها و شناسایی نقاط ضعف و قوت وضعف مهارت آموزی، آشنایی کارشناسان با مسابقات جهانی مهارت و ارتباط بین مراکز آموزشی و صنعت از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید نگاه ویژه ای به این مسابقات از طریق دستگاه های مختلف صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه مسابقات ملی مهارت مقدمه ای برای ورود به مسابقات جهانی مهارت است، ادامه داد:مسابقات ملی مهارت با هدف ترویج فرهنگ مهارت آموزی هر سال در سه مرحله شهرستانی، استانی و ملی با حضور نخبگان و استعدادهای برتر مهارتی که عمدتاً جوانان زیر 21 سال هستند، برگزار می شود و برگزیدگان نهایی آن پس از گذراندن اردوهای آمادگی به مسابقات جهانی مهارت اعزام می شود.

سواعدی مطرح نمود:نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت انتخابی شانگهای چین در رشته تهویه وتبرید از 12آذر تا18 باشرکت کنندگانی از استان های فارس، کرمان، خراسان رضوی، مازندران، خراسان شمالی، اصفهان و سیستان و بلوچستان بمدت یک هفته در اداره کل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان برگزارمی شود.

سواعدی گفت:مسابقات ملی مهارت، رویدادی است رقابتی، پروژه محور که سالانه در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برای جوانان زیر 22 سال در 65 رشته برگزار می شود. این مسابقات منتج به شناسایی و کشف استعداد های برتر مهارتی می شود و به عنوان گامی در راستای انتخاب تیم ملی مهارت جمهوری اسلامی ایران برای حضور در مسابقات جهانی مهارت که هر دو سال یک بار در بین کشورهای عضو سازمان جهانی مهارت برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 14 دی 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3341

به "دعوت مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان برای حمایت از برگزاری رویداد ملی نوزدهمین مسابقات مهارت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوت مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان برای حمایت از برگزاری رویداد ملی نوزدهمین مسابقات مهارت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید