رادیو بین المللی چین: خودخواهی سیاستمداران آمریکا مقابله جهانی با کرونا را تضعیف می نماید

به گزارش هدا بلاگ، بعضی سیاستمداران آمریکایی موضوع تحقیق و توسعه واکسن کرونا را به رنگ سیاسی آغشته نموده و حتی با آن را رقابت ژئوپلیتیکتوصیف نموده اند.

رادیو بین المللی چین: خودخواهی سیاستمداران آمریکا مقابله جهانی با کرونا را تضعیف می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، این روزها خبرهای خوش درباره سرعت بخشیدن به تحقیقات واکسن و راهیابی به بازار از سوی بعضی کشورها بارها به گوش می رسد، این گونه اخبار همانند ارسال ذغال سنگ در روزهای برفی، به جهان برای غلبه برهمه گیری اعتماد به نفس و امید تزریق می نماید. با این حال، مایه تاسف است که بعضی از آمریکایی ها موضوع تحقیق و توسعه واکسن را با رنگ سیاسی قوی آغشته نموده و حتی با انگیزه های نهفته آن را رقابت ژئوپلیتیک توصیف نموده اند.

درماه مارس امسال، دولت آمریکا متهم به کوشش برای خرید و انحصارگری فناوری تحقیق و توسعه واکسن یک شرکت بیوتکنولوژی آلمانی شد. این رویکرد خودخواهانه به شدت مورد انتقاد عموم نهاده شد.

اخیرا به دنبال تسریع فرایند ظهور واکسن، بعضی سیاستبازان آمریکایی در معرض جنگ واکسن نهاده شده اند. براساس مجله ساینس، دولت آمریکا با بسیاری از شرکت های داروسازی قراردادهای تهیه واکسن به ارزش بیش از 6 میلیارد دلار امضا نموده است.

احتیاج فوری دولت آمریکا به واکسن برای خاموش کردن آتش قابل درک است. اما از منظر دیگر، کشورهای در حال توسعه که اکثریت جمعیت جهان را تشکیل می دهند، بیشتر با کمبود منابع بهداشت عمومی رو به رو هستند. مجله اکولوژیست انگلیس اخیرا خاطرنشان نموده است که رقابت های آمریکا و سایر کشورها برای کسب واکسن های نامزد، میزان واکسن های موجود که به دست کشورهای فقیر و اقوام ضعیف رسیده، به مراتب کاهش خواهد داد و کوشش های جهانی برای مبارزه با همه گیری را تهدید می نماید. جان کنگ سونگ، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آفریقایی نگران است که واکسن کمی برای آفریقا باقی بماند.

چین به عنوان یک کشور عظیم مسئول همیشه از منظر حفظ امنیت بهداشت عمومی، پیشگیری و کنترل همه گیری و تحقیقات واکسن را انجام داده است. در ماه مه امسال، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در سخنرانی خود در آیین گشایش هفتاد و سومین کنفرانس ویدیویی بهداشت جهانی گفت: واکسن ویروس کرونا جدید چین پس از اتمام تحقیقات و توسعه و بکارگیری آن، به یک محصول جهانی تبدیل می گردد تا برای دسترسی کشورهای در حال توسعه به واکسن، سهم چین ادا گردد. این تعهد مورد تحسین و تمجید کشورهای در حال توسعه به خصوص کشورهای آفریقایی نهاده شده است.

در مواجهه با بیماری همه گیر فعلی که امنیت بشریت را تهدید می نماید، کشورهای مختلف نباید فریب اندیشه خودخواهی واکسن سیاستبازان آمریکایی را بخورند. وحدت و همکاری قدرتمندترین سلاح برای غلبه بر این بیماری همه گیر است. همان طور که تدروس آدهانوم گفت، همه جهان باید در کنار هم احیا گردد و بخشی یا چند کشور جهان نمی توانند به یک پناهگاه امن تبدیل شوند و از بیماری همه گیر بهبود یابند.

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1453

به "رادیو بین المللی چین: خودخواهی سیاستمداران آمریکا مقابله جهانی با کرونا را تضعیف می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رادیو بین المللی چین: خودخواهی سیاستمداران آمریکا مقابله جهانی با کرونا را تضعیف می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید