راهنمای بازدید از بازار ریلی مائه کلونگ در بانکوک، عکس

به گزارش هدا بلاگ، درحالی که بازار تالاد رود فای (Talad Rod Fai) به عنوان اولین بازار ریلی بانکوک به خود می بالد، در سال 2013 و پس از اینکه خیلی عظیم شده بود، از مکان سابق خود به جایی دیگر منتقل شد.

راهنمای بازدید از بازار ریلی مائه کلونگ در بانکوک، عکس

با تور تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا را ببینید.

بااین حال، بازار دیگری (ماکلونگ) وجود دارد که درست در نزدیک خط راه آهن واقع شده است. وقتی که قطار می آید، بازار به منظور عبور آن تغییر شکل می دهد. اگر روزی به پایتخت تایلند سفر کردید و برنامه خاصی برای گشت وگذار نداشتید، حتما راهی بازار ریلی ماکلونگ (Maeklong) شوید.

تاریخچه

بازار ریلی ماکلونگ (مائه کلونگ) از سال 1905 میلادی تا به امروز دایر است. این بازار در استان سامون سونکرام (Samut Songkhram) در خلیج تایلند تأسیس شد. ماهیگیری یکی از راه های اصلی گذران زندگی مردمانی بود که در آن حوالی بودند و این بازار راهی برای فروش محصولات این ماهی فروشان به حساب می آمد.

مقامات محلی تصمیم دریافتد تا به منظور عرضه بهتر این محصولات به استان های اطراف تایلند، ازجمله بانکوک، خط آهنی بسازند. بااین حال، علیرغم ساخت خط آهن، این بازار در جای خود باقی ماند و در دو طرف آن شکل گرفت.

در این بازار انتظار چه چیزهایی داشته باشیم؟

شما قبل از اینکه قطار را ببینید، صدای آن را از دوردست ها خواهید شنید. در این لحظه و با نزدیک شدن قطار، فروشندگان همگی آغاز به جابجا کردن وسایل و چترهای سایه بان خود از جهت راه آهن می نمایند. آن ها با شنیدن صدای بوق قطار متوجه می شوند که عبور آن حتمی است؛ به همین خاطر است که این بازار به بازار چترهای جمع شونده نیز شهرت دارد.

سبد کالاها از جهت قطار کنار برداشته می شوند، سایه بان ها جمع آورده می شوند و جهت خط آهن برای عبور قطار هموار می شود. افرادی که به دنبال دریافت یک عکس از این لحظه هستند، از سوی آن هایی که تصور می نمایند زیادی به خط آهن نزدیک شده اند، به عقب کشیده می شوند.

به سرعت می توان فهمید که چه کسانی در این بازار کار می نمایند و چه افرادی تنها تماشاگر هستند؛ بازدیدنمایندگان بازار، محلی یا خارجی، تلفن های همراه خود را در دست گرفته اند و لبخندی به لب دارند. آن ها هرلحظه برای یافتن بهترین موقعیت برای عکاسی، به جلو و عقب می فرایند. بااین حال، افرادی که مشغول کار هستند، روزی 8 بار عبور قطار را تماشا می نمایند و از دیدن این صحنه ذره ای به هیجان نمی افتند.

با عبور قطار، بازار دوباره به حالت قبل بازمی شود و می توان مواد غذایی موردنیاز خود را خریداری کرد. قطار به حدی به شما نزدیک است که می توانید آن را لمس کنید، هرچند ما به شما توصیه نمی کنیم این کار را انجام دهید.

از این بازار چه چیزی بخریم؟

جاذبه این بازار در متفاوت بودن آن و عبور قطار از وسط آن است و کالاهای آن لزوماً خوب نیستند. اینجا مکانی است که می توان در آن عمدتاً مواد خوراکی پیدا کرد. درحالی که قطعاً چیزهایی مانند لباس و اکسسوری نیز موجود هستند. عمده این بازار را شیرینی های تایلندی، گوشت، غذاهای دریایی، سبزیجات، میوه و نوشیدنی ها تشکیل می دهند. اگر انتظار یافتن انبوه سوغاتی ها در این بازار را دارید، در تصمیم خود کمی تجدیدنظر کنید.

چگونه خود را به این بازار برسانیم؟

بازار ریلی ماکلونگ در 80 کیلومتری خارج از شهر و در منطقه سامون سونکرام واقع شده است. رسیدن به اینجا، با توجه به ترافیک بانکوک، بیش از یک ساعت زمان می برد. راه های اندکی برای آمدن به این بازار وجود دارد.

اولین و قطعاً یکی از راحت ترین راه ها، سوار شدن بر قطار مونوریل بانکوک و پیاده شدن در ایستگاه ویکتوری مانیومنت (Victory Monument) و سپس دریافت یک مینی بوس است. این اتوبوس ها به محض پر شدن حرکت می نمایند، بنابراین شما نمی دانید زمان دقیق حرکت آن ها چه وقت است.

حتماً قبل از عزیمت، از ساعات زمانی حرکت قطارها نیز مطمئن شوید تا آن ها را از دست ندهید. این زمان ها همیشه تغییر می نمایند و قطارها اغلب با تأخیر همراه هستند.

شما همچنین می توانید همراه با تورهای اختصاصی از این بازار دیدن کنید. این تورها معمولاً شامل یک توقف در بازار شناور دامنون سادوک (Damnoen Saduak) نیز می شوند؛ زیرا این دو بازار تنها 25 دقیقه باهم فاصله دارند. قیمت این تورها بین 45 تا 60 دلار است.

منبع: گردشبان
انتشار: 15 آذر 1399 بروزرسانی: 15 آذر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1866

به "راهنمای بازدید از بازار ریلی مائه کلونگ در بانکوک، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای بازدید از بازار ریلی مائه کلونگ در بانکوک، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید