راهکارهایی برای سفری کم هزینه به پاریس

به گزارش هدا بلاگ، پاریس را به عروس شهرها و شهر نور و روشنایی می شناسیم. ترغیب گردشگران برای سفر به پاریس کار دشواری نیست زیرا همه از جذابیت های منحصربه فرد پاریس اطلاع دارند. اما اگر از نحوه استفاده از مزایای در نظر گرفته شده برای گردشگران اطلاع نداشته باشید سفر پرهزینه ای را پیش رو خواهید داشت. با خبرنگاران همراه باشید تا 7 راه کم هزینه برای بازدید از پاریس را معرفی کنیم.

راهکارهایی برای سفری کم هزینه به پاریس

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

خارج از مرکز شهر هتل رزرو کنید

به طورکلی هرچه به مرکز شهر نزدیک شویم قیمت ها بالاتر می فرایند. برای صرفه جویی در هزینه اقامت، هتل های حومه شهر را انتخاب کنید. مثلا گذراندن یک شب در اتاقی مناسب و استاندارد در اوایل ماه آوریل در مهمانسرایی در مرکز شهر پاریس حدود 320 دلار (234یورو) هزینه دارد درحالی که با شرایط مشابه و در همان زمان در محله ایتالیایی های پاریس واقع در منطقه 13، با 213 دلار (156 یورو) و در منطقه 10 با 230 دلار (168 یورو) می توانید اتاق مناسبی اجاره کنید. از هردو این مناطق (10 و13) می توان با کمتر از دو مایل پیاده روی به محله نتردام رسید. ایستگاه های مترو هم در دسترس هستند، گرچه پیاده روی از محله ایتالیایی ها تا نتردام و عبور از لاتین کوارتر (Latin Quarter) می تواند به یادماندنی و لذت بخش باشد.

The breathtaking Notre Dame cathedral

بلیت چندروزه مترو تهیه کنید

بلیت تک سفره مترو در ناحیه 1 پاریس حدود 2/3 دلار (1/7 یورو) هزینه دارد. اگر می خواهید در طول روز چندین بار از مترو بهره ببرید، خرید بلیت نامحدود مترو یا کارت نویگو دکوورت (می تواند بهترین گزینه باشد. بلیت نامحدود را می توانید از همهٔ دستگاه ها و غرفه های فروش بلیت مترو تهیه کنید. با تهیه این بلیت ها می توانید در طی 1 روز با 15 دلار (10/85 یورو) ، 2 روز با 24 دلار (17/65 یورو)، 3 روز با 33 دلار (24/10 یورو) و پنج روز با 47 دلار (34/7 یورو) به طور نامحدود از ناحیه 1 تا 3 سفر کنید. قیمت این بلیت ها برای بچه ها کمتر هم می گردد. هزینه بلیت 1 روزه معادل 6 نوبت جابه جایی در روز، بلیت 2 روزه و 3 روزه معادل 5 سفر در روز است و با تهیه بلیت 5 روزه نامحدود می توانید تنها هزینه 4 جابه جایی در روز پرداخت کنید و مابقی پولتان برایتان باقی خواهد ماند. اگر احساس می کنید خیلی قرار نیست از مترو بهره ببرید خرید بسته 10 تایی بلیت به قیمت 19 دلار می تواند هزینه هر جابه جایی شما را تا 1/9 دلار کاهش دهد . اما به عنوان مثال اگر در نظر بگیرید که یک جابه جایی از برج ایفل تا مرکز پمپیدو با تاکسی حدود 20 دلار (14/5 یورو) هزینه دارد اما همان راستا با مترو تنها حدود 2/3 دلار هزینه دارد. بنابراین درمی یابید که مترو بهترین گزینه برای جابه جایی ارزان در پاریس است.

surviving art nouveau Metro entrances designed by Hector Guimard

دوچرخه اجاره کنید

از یکی از 1800 کیوسک شبانه روزی تحت پوشش برنامه ولیب (Velib) دوچرخه اجاره کنید و ضمن دوچرخه سواری و طی راستا موردنظرتان در هوای معتدل پاریس نفسی تازه کنید. هرکجا دوچرخه تان را لازم نداشتید می توانید آن را به نزدیک ترین کیوسک در دسترس تحویل دهید. برای عضویت در سامانه ولیب کافی است به وب سایت این برنامه یا هریک از پایانه های اجاره دهنده دوچرخه مراجعه کنید. حق عضویت اولیه برای یک روز 2/3 دلار (1/7 یورو، چیزی در حدود قیمت بلیت مترو) و برای یک هفته 11 دلار (8 یورو) است. پس از عضویت، استفاده از دوچرخه ها برای نیم ساعت اولیه رایگان است اما پس ازآن برای 30 دقیقه بعدی 1/4 دلار، 3 دلار برای نیم ساعت اضافه دوم و سپس برای هر 30 دقیقه که دوچرخه در اختیارتان است 5/5 دلار از کارت اعتباری که با آن عضو شدید کسر می گردد.

Velib bike rental stations dot the city, making it a highly convenient

گذرنامه موزه پاریس بگیرید

با گذرنامه موزه پاریس (Paris Museum Pass)، می توانید از حدود 60 موزه و مکان تاریخی پاریس دیدن کنید. هزینه گذرنامه 2 روزه 57 دلار (42 یورو)، 4روزه 76 دلار (56 یورو) و 6 روزه 94 دلار (69 یورو) است و با تهیه آن دیگر نیازی به ایستادن در صف خرید ورودی موزه ها ندارید. ورودی عادی موزه های پاریس چیزی در حدود 9/5 تا 27 دلار (7 تا 20 یورو) است. بنابراین اگر قصد بازدید بیشتر از 4 موزه در 2روز را دارید خرید گذرنامه 2 روزه به صرفه است و به همین صورت با خرید گذرنامه 4 روزه شما معادل بازدید 1 یا 2 موزه در روز و با خرید گذرنامه 6 روزه معادل بازدید از 1 موزه در روز هزینه پرداخت می کنید.

Theres more to Paris museums than the Louvre-visit other beautiful landmarks like the Rodin Museum or the Palace at Versailles, shown here.

از رفتن به بالاترین نقطه برج ایفل صرف نظر کنید

اگر قصد دیدن پاریس از نمای بالا را دارید می توانید به سَکرِه کُر (Sacre Coeur) واقع در بالای کلیسای مون مارتر (Montmartre) بروید و به صورت رایگان به خواسته تان برسید. اما اگر همچنان دوست دارید از ایفل بالا بروید بلیت طبقه دوم را تهیه کنید درحالی که برای دیدن بالاترین نقطه برج باید 20 دلار (15 یورو) بپردازید، بازید از طبقه دو برج برای بزرگسالان 12 دلار (9 یورو) و برای جوان ترها 10 دلار (7/5 یورو) هزینه دارد. اگر با پله نوردی مسئله ای ندارید می توانید به جای آسانسور از پله های برج بهره ببرید تا هزینه ای که می پردازید به 7 دلار برای بزرگسالان و 5/5 دلار برای جوان ترها کاهش می یابد.

Perched at the top of Montmarte, the Sacre Coeurs views of the cityscape rival even those of the Eiffel Tower.

فست فود میل کنید

اشتباه نکنید منظورم مک دونالد نیست. پاریس وعده های غذایی سریع و ارزان بی شماری را پیشنهاد می دهد. با دو تا سه یورو می توانید کرپ های پرشده با مربا، شکر و نوتللا بخورید. با چند یورو اضافه تر می توان وعده های غذایی سنگین تر مثل ژامبون و پنیر و تن ماهی خریداری کرد. فلافل لاز دو (LAs du) که یکی از مشهورترین ها در پاریس است را هم می توانید با 5 یورو تجربه کنید. یا یکی از بی شمار نانوایی های پاریس نون باگت بخرید. اگر ترجیح دادید اسنک بخورید، قیمت یک باگت کامل یک یورو است. شما می توانید با حدود 5 یورو یک پیتا پرشده با گوشت و سیب زمینی سرخ شده سفارش دهید.

Grab quick bites at some of Paris many quaint corner cafes or boulangeries.

از فرودگاه با سرویس حمل ونقل عمومی رفت و آمد کنید

تاکسی های فرودگاه شارل دوگل حدود 48 دلار و تاکسی های فرودگاه اورلی (Orly) که پروازهای معدودی به ایالات متحده دارند 36 دلار کرایه می گیرند. درصورتی که کرایه راستا فرودگاه شارل دوگل با سامانه حمل ونقل عمومی RER فقط 13 دلار است. برای فرودگاه اورلی هم می توانید از اتوبوس های اورلی باس که 10 دلار کرایه می گیرند بهره ببرید. توصیه می کنیم پیش از سفر به پاریس نحوه استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی برای جابه جایی از فرودگاه به شهر را آنالیز کنید. منبع : wheretravelerمنبع: کجارو
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 141

به "راهکارهایی برای سفری کم هزینه به پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهایی برای سفری کم هزینه به پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید