راه آهن لرستان یکی از پروژه های عظیم پیچیده و طاقت فرسای عمرانی کشور است

به گزارش هدا بلاگ، خبرنگاران/لرستان وزیر راه وشهرسازی گفت: راه آهن لرستان یکی از پروژه های عظیم پیچیده و طاقت فرسای عمرانی کشور است .

راه آهن لرستان یکی از پروژه های عظیم پیچیده و طاقت فرسای عمرانی کشور است

جهت دریافت خدمات نمای آلاچیق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

محمد اسلامی عصر امروز چهارشنبه یازدهم تیرماه در جمع خبرنگاران با اشاره پروژه کمربندی دورود اظهار کرد: این پروژه 160 میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد که بر اساس جمع بندی های اجرا شده مقرر شد که با توجه به محدودیت های بودجه ای از محل تبصره 19 با یک مدل سرمایه گذاری آن را اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه با توجه به برنامه ریزی های اجرا شده حداکثر ظرف دو سال این پروژه را تکمیل خواهیم کرد، اضافه نمود: همچنین یک فاز مقدماتی برای بهره برداری زودرس از این پروژه همکاران ما پیشنهاد کردند و آن این است که یک باند از این پروژه را تا قبل از سرانجام دولت دوازدهم به سرانجام برسانند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه اعلام کرد: امیدواریم با توجه به ظرفیت بودجه ای که سال جاری وجود دارد و تجهیز پروژه ها و با استقرار پیمانکاران توانمند در پروژه های مذکور تعهداتی را که هم در بخش راه های اصلی و روستایی استان داریم را عملیاتی کنیم.

وی در ادامه به شرایط پروژه آزادراه خرم آباد - اراک اشاره نمود و گفت: در خصوص این پروژه سال جاری متعهدیم که آن را به انجام برسانیم و بخش اول آن را که شامل خرم آباد بروجرد است در دهه فجر سال جاری افتتاح خواهیم کرد.

اسلامی در ادامه پروژه راه آهن لرستان را یکی از پروژه های عظیم پیچیده و طاقت فرسای عمرانی کشور مطرح کرد و یادآور شد: بر اساس برآوردهای اجرا شده طی دو سال اخیر 3000 میلیارد تومان هزینه باید در این پروژه صرف گردد.

اسلامی اعلام کرد: به دنبال این هستیم یک الگوی تامین مالی برای این پروژه دنبال کنیم و اگر توجیه مالی این پروژه فراهم گردد آن را با سرعت اجرایی و در دستور کار قرار دهیم.

وی با بیان اینکه بخش فوری تر پروژه راه آهن، اتصال الیگودرز به خط آهن سراسری بوده که از قسمت ازنا 60 درصد زیرسازی آن پیشرفت دارد است، گفت: این پروژه را جز پروژه های با اولویت خود قرار داده ایم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پروژه های لرستان پروژه هایی هستند که معارض ملکی دارند و باید زمین های مردم خریداری گردد، گفت: یکی از دلایل طولانی شدن پروژه های استان همین موضوع است.

وی اضافه نمود: امیدواریم بتوانیم با هماهنگی با استاندار و مشارکت مردم و یاری فرمانداران راه چاره هایی را پیدا کنیم تا معارضین ملکی و خرید زمین های مردم تسریع پیدا کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 685

به "راه آهن لرستان یکی از پروژه های عظیم پیچیده و طاقت فرسای عمرانی کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه آهن لرستان یکی از پروژه های عظیم پیچیده و طاقت فرسای عمرانی کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید