روابط با روسیه، به نتیجه انتخابات پارلمانی گرجستان بستگی دارد

به گزارش هدا بلاگ، رئیس سابق مجلس و رهبر حزب مخالف گرجستان گفت: بهبود روابط با روسیه به نتیجه انتخابات روز شنبه و توازن قدرت در مجلس بستگی دارد و ایجاد یک دولت ائتلافی و مجلسی چند حزبی، سیاست خارجی تفلیس را اصلاح می نماید.

روابط با روسیه، به نتیجه انتخابات پارلمانی گرجستان بستگی دارد

با ما سفر کنید و با تور گرجستان ارزان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نینو بوردجانادزه رئیس سابق مجلس گرجستان و رهبر حزب مخالف جنبش دموکراتیک - گرجستان متحد در مصاحبه اختصاصی با روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو، تأکید کرد که ب رای محافظت از منافع ملی گرجستان، تفلیس احتیاج به گفت وگوی مستقیم با مسکو و بهبود روابط با روسیه دارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این سیاستمدار برجسته گرجی اضافه نمود، با این حال، برقراری تماس با روسیه به نتیجه انتخابات مجلسی در گرجستان که قرار است در تاریخ 31 اکتبر (شنبه، 10 آبان ماه) برگزار گردد، بستگی خواهد داشت.

خانم بوردجانادزه شرح داد: چگونگی روابط آینده با روسیه به توازن قدرت در مجلس بستگی دارد. اگر حزب ما بتواند آراء قابل توجهی بدست آورد که به ما اجازه دهد سیاست خارجی گرجستان را تحت تأثیر قرار دهیم، در این صورت همه اقدامات لازم برای آغاز فرایند مذاکرات با مسکو را انجام خواهم داد. اگر این امکان وجود نداشته باشد، احتمالاً در بهترین حالت، این فرایند متوقف باقی می ماند . البته من امیدوارم که در هر صورت چنین پیشرفتی وجود داشته باشد و ما بتوانیم بعنوان دو کشور همسایه، روابط خود را بهبود ببخشیم.

رئیس سابق مجلس گرجستان در عین حال یادآور شد که دولت فعلی این کشور و حزب رویای گرجستان، جرأت آغاز مذاکرات با روسیه درباره از سر گیری روابط را ندارد. ضمن اینکه حزب جنبش ملی متحد که رهبری آن در دست میخائیل ساآکاشویلی رئیس جمهوری پیشین این کشور است، هم در صورت بدست آوردن حاکمیت بر مجلس، چنین کاری را نخواهد کرد و دلایل آن دیگر برای همه آشکار است.

نینو بوردجانادزه ابراز اطمینان کرد که پس از انتخابات مجلسی در گرجستان، یک دولت ائتلافی و یک مجلس چند حزبی وجود خواهد داشت و این بدان معناست که سیاست خارجی این کشور ممکن است اصلاح شده و جهت گیری بهتری از آن دیده گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1648

به "روابط با روسیه، به نتیجه انتخابات پارلمانی گرجستان بستگی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روابط با روسیه، به نتیجه انتخابات پارلمانی گرجستان بستگی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید