زغال در هنر و تجربه پرفروش شد

به گزارش هدا بلاگ، اسماعیل منصف کارگردان فیلم زغال با اشاره به پرفروش بودن این فیلم در گروه سینمایی هنر و تجربه گفت: هنر و تجربه برای فیلم هایی که می توانند روی جریان سینمای ایران تاثیر بگذارند، ولی متاسفانه در بطن سینمای ایران جایگاهی برای اکران ندارند، شرایط دیده شدن را فراهم می کند.

زغال در هنر و تجربه پرفروش شد

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، اسماعیل منصف کارگردان فیلم سینمایی زغال درباره تجربه اکران فیلم خود در گروه سینمایی هنر و تجربه گفت: اکران در گروه هنروتجربه باعث می شود که این دسته فیلم ها با مخاطبان جدی خود روبرو شوند که این اتفاقی جدی در سینمای ایران است و خوشحالم که فیلم من هم شرایط اکران در این گروه را یافت.

وی به محدودیت های گروه هنروتجربه در تعداد سالن های نمایش فیلم اشاره کرد و یادآور شد: برخی اتفاقات مثل ارائه سانس های نامناسب در طول روز و یا ارائه سانس های اکران فیلم به صورت ماهانه باعث می شود که مشکلاتی برای اکران این فیلم ها در گروه هنروتجربه به وجود بیاید که به محدودیت های تعداد سالن های نمایش فیلم مربوط می شود، اما در مجموع گروه هنروتجربه برای فیلم هایی که در حاشیه سینمای ایران قرار دارند، فیلم هایی که می توانند روی جریان سینمای ایران تاثیر بگذارند، ولی متاسفانه در بطن سینمای ایران جایگاهی برای اکران ندارند، شرایط اکران را فراهم می کند.

منصف تأکید کرد: هنروتجربه همان اتفاق حاشیه سینمای ایران است که برای فیلم های جسورانه تر و دارای حال و هوای تازه تر که می توانند در سینمای ایران تاثیرگذار باشند، ارزش قائل است.

کارگردان فیلم زغال درباره بازخورد های این فیلم اظهار کرد: بازخورد های فیلم خوب بوده است و طبق اعلام مسئولان گروه هنروتجربه در فصلی که گذشت، فیلم پرفروش این گروه بوده ایم که این رقم فروش برای اکران فیلم های هنروتجربه عنوان دهان پرکنی است و رقم آن در مقایسه به پرفروش های سینمای بدنه قابل توجه نیست، اما در هر صورت این فیلم پیروز بوده و خوب دیده شده است.

وی اضافه کرد: هر فیلمی با نقد هایی هم روبرو می شود و فیلم من هم جدا از این داستان نیست. مدعی این نیستم که فیلم بی نقص ساخته ام، اما به نظر می رسد که فیلم برای مخاطبان ویژگی غافلگیرکننده داشته است و بیشتر مخاطبان و منتقدان به این نکته اشاره داشتند.

این کارگردان گفت: همچنین برخی منتقدان و مخاطبان نیز به موضوع مدل قهرمان پردازی فیلم زغال توجه نشان داده بودند و معتقد بودند که از این دست قهرمان ها یا ضد قهرمان ها تاکنون در فیلم های سینمای ایران نداشته ایم و جایش خالی بوده است. اتمسفر و حال و هوای تازه فیلم نیز برای بسیاری از مخاطبان جالب توجه بوده است که شاید دلیل آن بومی بودن فضا و حضور بازیگران این فیلم باشد.

منصف درباره تجربه های آینده خود در زمینه ساخت فیلم برای مخاطبان گسترده تر بیان نمود: همه فیلمسازان دوست دارند که حتی تجربی ترین فیلم هایشان را بیشترین تعداد مخاطبان از نزدیک ببیند، اما این مقوله در جریان فکری من تاثیرگذار نیست و نمی تواند خط فکری من را تغییر دهد، بنابراین به همان فرم سینمایی که به آن معتقدم، فیلم های بعدی خود را خواهم ساخت که قطعا باز هم در گروه هنر و تجربه می گنجد.

وی در خاتمه به نوع اکران این فیلم آذری زبان در منطقه آذربایجان اشاره کرد و گفت: اکران فیلم زغال در آذربایجان چیزی بین اکران هنروتجربه و اکران بدنه بود به این دلیل که فیلم با مردم این منطقه همزبان و موضوع فیلم هم درباره آن ها بود و بنابراین بسیاری مواقع سالن پر می شد و می توان در فیلم های بعدی به این نکته توجه کرد که اکران این فیلم ها در این مناطق به صورت اکران بدنه باشد، اما در مجموع فیلم های من در اکران بدنه جایی ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 90

به "زغال در هنر و تجربه پرفروش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زغال در هنر و تجربه پرفروش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید