زنی که پشت ماموریت مریخ امارات واقع شده است کیست؟

به گزارش هدا بلاگ، امارات متحده عربی تنها کشور دنیاست که وزارت علوم پیشرفته دارد و زنی را هم در راس آن گذاشته است. ساره الامیری مهندس33 ساله، مدیر پروژه ای است که کاوشگر امید را به مریخ فرستاده و 34 درصد همکاران آن زنان هستند.

زنی که پشت ماموریت مریخ امارات واقع شده است کیست؟

به گزارش ایسنا، به نقل از دویچه وله پنج سال است که امارات متحده عربی می کوشد مرز های علم و فناوری را به کمک نخبگان جوان بیازماید. سال 2017 امارات اولین کشور دنیا بود که پستی در کابینه تحت عنوان وزارت علوم پیشرفته ایجاد کرد و در گام بعدی، یک زن را به این مقام گمارد. هدف این وزارت خانه، پیش برد آموزش های تکنولوژیک و ترویج فناوری در این کشور اعلام شد.

ساره الامیری از آن زمان، در این مسند عالی قرار گرفته است. وی به مجله علمی نیچر چاپ بریتانیا گفته است: ما کشور جوانی هستیم که طبق معیار های دنیای، بسیار دیر وارد چنین رقابتی شده ایم.

امارات کاوشگری بدون سرنشین از ژاپن به فضا پرتاب کرده که ماموریت آن قرار دریافت در مدار سیاره مریخ است. انتظار می رود این کاوشگر که امید (امل) نام دارد، فوریه 2021 و هم زمان با پنجاهمین سالگرد تاسیس امارات متحده عربی به مریخ برسد.

نشریه نیچر می نویسد که ماموریت کاوشگر امید، هنجار های اجتماعی در امارات را تغییر داده است. زنان 34 درصد همکاران این ماموریت و 80 درصد کادر علمی پروژه را تشکیل می دهند. این در حالی است که میانگین اشتغال زنان در بازار کار امارات تنها 28 درصد است.

الامیری در دانشگاه آمریکایی شارجه تحصیل کرده و افزون بر پست وزیر علوم پیشرفته، رئیس تیم اکتشاف مریخ و رئیس شورای نخبگان علمی امارات نیز هست. او در سال 2015 از سوی انجمن دنیای اقتصاد جزو یکی از 50 دانشمند برتر جوان دنیا انتخاب شد.

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: فرارو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1158

به "زنی که پشت ماموریت مریخ امارات واقع شده است کیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنی که پشت ماموریت مریخ امارات واقع شده است کیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید