سامانه ارتباط با ایرانیان خارج از کشور در مجلس راه اندازی می شود

به گزارش هدا بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران-مشاور رئیس و رییس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی از راه اندازی سامانه ای برای ایرانیان خارج از کشور به منظور تعامل بهتر آنان با قوه مقننه و همچنین ارائه پیشنهادات و نظرات برای ارتقاء عملکرد و ظرفیت حکمرانی مجلس خبر داد.

سامانه ارتباط با ایرانیان خارج از کشور در مجلس راه اندازی می شود

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، بابک نگاهداری گفت: ایران اسلامی به عنوان یک قدرت عظیم، موثر و نقش آفرین در سطح بین المللی مطرح است و همه هموطنان ایرانی که قلب شان برای کشورشان می تپد و به دنبال اعتلای ایران عزیز هستند، به نوعی در یک جهت و به دنبال هدف مشترکی هستند که به نوبه خود مقدس و قابل احترام است.

وی افزود: از این رو، رئیس قوه مقننه همزمان با عید باستانی نوروز و حلول سال نو، خبر خوشی را برای ایرانیان مقیم خارج از کشور در جهت یاری به حل مسائل و رفع مسائل قانونی این عزیزان دارد.

مشاور رئیس مجلس همچنین افزود: بر این اساس و مبتنی بر رویکردهای تحولی کارآمدسازی، هوشمندسازی، مردمی سازی و شفاف سازی، به یاری خداوند متعال و به دستور رئیس محترم قوه مقننه، ان شاءالله از ابتدای سال 1400 ، دفتر و سامانه ارتباط با ایرانیان خارج از کشور با موضوع اداره کل امور بین الملل آغاز به کار خواهد کرد.

نگاهداری با اشاره به اینکه این اتفاق با دستور آقای دکتر قالیباف رخ داده است گفت: اهم مسائل پیش روی ایرانیان مقیم خارج از کشور و خانواده های آنها، برای افزایش ارتباط و تعامل بهتر با قوه مقننه، توسط کارگروه مشورتی متشکل از کارشناسان عالی و خبره به نمایندگی از دستگاهها و نهادهای مرتبط با حوزه بین الملل با مسئولیت آقای امیرعبداللهیان، شناسایی و احصاء شده و قرار است با استفاده حداکثری از ظرفیت های تخصصی مجلس به ویژه فراکسیون ایرانیان خارج از کشور، کمیسیون های تخصصی مربوطه و نمایندگان محترم مجلس در حوزه های انتخابیه، به مسائل این عزیزان رسیدگی شود.

رییس حوزه ریاست مجلس گفت: لذا هموطنان عزیز مقیم خارج از کشور می توانند از طریق سامانه تازه تاسیس به آدرس Iranian.parliran.ir با قوه مقننه تعامل داشته و پیشنهادات و نظرات خود را برای ارتقاء عملکرد و ظرفیت حکمرانی مجلس ثبت و پیگیری نمایند.

بابک نگاهداری افزود: به یقین مجلس یازدهم از همه ظرفیت های خود در حوزه قانون گذاری و نظارت کلان بر عملکرد دستگاه های اجرایی، با استفاده از ظرفیت ملت عظیم ایران در اقصی نقاط جهان، برای احیای تمدن نوین اسلامی و بهبود شرایط ایرانیان عزیز استفاده خواهد کرد.

وی در خاتمه گفت: دفتر ارتباط با ایرانیان خارج از کشور ضمن ایجاد سازوکارهای لازم، آمادگی دارد پذیرای هرگونه تعامل و همکاری صمیمانه، ظرفیت های عظیم علمی و تخصصی هموطنان عزیز مقیم خارج از کشور، برای یاری به پیشرفت ایران باشد.

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2563

به "سامانه ارتباط با ایرانیان خارج از کشور در مجلس راه اندازی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه ارتباط با ایرانیان خارج از کشور در مجلس راه اندازی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید