سندروم تخمدان پلی کیستیک خطر مسائل قلبی زنان را افزایش می دهد

به گزارش هدا بلاگ، مطالعه جدید نشان می دهد زنان دهه 30 و 40 سالگی دارای مشکل سندروم تخمدان پلی کیستیک با ریسک بالای ابتلا به بیماری قلبی روبرو هستند.

سندروم تخمدان پلی کیستیک خطر مسائل قلبی زنان را افزایش می دهد

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، دکتر کلار اولیور ویلیامز، عضو تیم تحقیق از دانشگاه کمبریج بریتانیا، در این باره می گوید: زنان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک می توانند با انجام اقدامات کوچک نظیر مصرف بیشتر میوه و سبزیجات و ورزش کردن، سلامت قلب شأن را حفظ نمایند.

برآوردها نشان می دهد حدود 6 تا 20 درصد زنان در سنین باروری مبتلا به این سندروم هستند. ویژگی های این اختلال شامل وجود چندین کیست در داخل تخمدان، عادت ماهانه های نامنظم، رویش زیاد مو در بدن یا ریزش موی سر به دلیل میزان بالا هورمون های مردانه و مشکل در باردارشدن است.

زنان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک احتمالاً دچار اضافه وزن بوده یا چاق هستند، و مبتلا به دیابت و فشارخون بالا هستند که همگی از فاکتورهای پرخطر ابتلاء به بیماری قلبی و سکته است.

به گفته محققان، بعضی علائم سندروم تخمدان پلی کیستیک فقط در طول سال های باروری وجود دارند، از اینرو این احتمال وجود دارد که ریسک بیماری قلبی در سنین بالاتر از بین برود.

این مطالعه شامل 60,574 زن دریافت نماینده درمان ناباروری از سال 1994 تا 2015 بود. از بین این تعداد، 10.2 درصد مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک بودند. گزارش پزشکی این زنان به مدت 9 سال تحت آنالیز بود. در طول این مدت 2925 (4.8 درصد) از زنان مبتلا به بیماری قلبی عروقی شدند.

در مجموع، زنان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک 19 درصد در معرض ریسک بالاتر ابتلاء به بیماری قلبی عروقی هستند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1294

به "سندروم تخمدان پلی کیستیک خطر مسائل قلبی زنان را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سندروم تخمدان پلی کیستیک خطر مسائل قلبی زنان را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید