سکاندار معاونت پنتاگون معرفی گردید

به گزارش هدا بلاگ، خبرنگاران : کاتلین هیکس به عنوان اولین زن معاون اول وزیر دفاع آمریکا معرفی گردید.

سکاندار معاونت پنتاگون معرفی گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از تابناک، رئیس جمهوری منتخب آمریکا کاتلین هیکس را به عنوان معاون اول وزیر دفاع دولتش معرفی کرد؛ در صورتی که صلاحیت هیکس از سوی سنا تایید گردد وی نخستین زنی خواهد بود که در سمت معاون اول وزیر دفاع خدمت خواهد نمود.

کاتلین هیکس که تیم انتقالی جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا را در وزارت دفاع رهبری و راهنمایی می نماید، یکی از مقامات ارشد سابق پنتاگون در مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی واقع در واشنگتن است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اوایل ماه جاری میلادی، بایدن گفت که ژنرال لوید آستین را به عنوان وزیر دفاع دولتش انتخاب نموده است؛ ژنرال بازنشسته ای که رهبری نیروهای آمریکایی در خاورمیانه را در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما برعهده داشت.

ژنرال آستین که تبدیل به اولین وزیر دفاع سیاهپوست آمریکا خواهد شد، انتخابی غافلگیر نماینده بعد از آنکه میشل فلورنوی، مقام ارشد سابق وزارت دفاع آمریکا به عنوان کاندیدای اصلی این سمت در نظر گرفته شده بود، است. فلورنوی نیز در صورت رسیدن به این سمت تبدیل به اولین وزیر دفاع زن آمریکا می شد.

بایدن در بیانیه ای کاتلین هیکس را به عنوان کاندیدای خود برای نفر شماره دو پنتاگون و کالین کال، مشاور سابق امنیت ملی اش را به عنوان کاندیدای خود برای نفر شماره سه پنتاگون معرفی کرد.

بایدن در این بیانیه گفت: این رهبران غیرنظامی محترم و متبهر به رهبری وزارت دفاع با عزم و درستی یاری خواهند کرد و جان و منافع مردم آمریکا را تضمین می نمایند.

زمانی که بایدن رسما زمام امور کشور را در دست بگیرد، طیف گسترده ای از چالش های سیاست خارجی و امنیت ملی از جمله چین، ایران و کره شمالی و همچنین پاندمی کرونا را به ارث خواهد برد.

یکی از دشوارترین وظایف بایدن بازسازی ائتلاف های دیپلماتیک و نظامی آمریکا خواهد بود که طی چهار سال برنامه اول آمریکا دونالد ترامپ خدشه دار شده اند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 18 بهمن 1399 بروزرسانی: 18 بهمن 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2214

به "سکاندار معاونت پنتاگون معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سکاندار معاونت پنتاگون معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید