شش عنوان مجله دانشگاه زابل پیروز به اخذ مجوز از هیئت نظارت بر مطبوعات شد

به گزارش هدا بلاگ، شش عنوان مجله دانشگاه زابل به دو زبان انگلیسی و فارسی، پیروز به اخذ مجوز از هیئت نظارت بر مطبوعات شدند.

شش عنوان مجله دانشگاه زابل پیروز به اخذ مجوز از هیئت نظارت بر مطبوعات شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، امروزه فراوری و توسعه علم به عنوان مقدمه و زیربنای توسعه فناوری، اولویت اصلی توسعه هر کشور است و گسترش مرز های علم و دانش به عنوان چشم اندازِ مسئولیت و رسالت مشترک تمامی دانشگاه ها، در گروی توسعه و تکامل منابع علمی با بهره گیری بهینه از تمامی منابع است.

به همین دلیل، دانشگاه زابل به عنوان مرجع علمی و ملجاء تخصصی ارائه طریق برای برطرف مسائل و چالش های جامعه پیرامونی خود، توجه به توسعه حرفه ای مجلات علمی در رشته های گوناگون را به منزله گامی در راستای تحقق این رسالت می بیند و به تبع آن به انحاء مختلف برای ارتقای کمیت و کیفیت مقوله پژوهش و فراوری علم می کوشد.

بدیهی است، اخذ مجوز نشر مجله های تخصصی گامی عظیم در راستای توسعه علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه و عاملی برای ترغیب اساتید، دانشجویان و پژوهشگران به فعالیت مستمر در این حوزه خواهد بود. با این رویکرد، معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه با همکاری دانشکده های مختلف ضمنِ ارزیابی توان علمی اساتید، اقدام به برگزاری نشست های علمی و هم اندیشی با نخبگان و اعضای هیئت علمی دانشگاه کرد و نهایتا شش عنوان مجله از دانشکده های کشاورزی، منابع طبیعی، فنی و مهندسی، هنر، ادبیات و علوم پایه انتخاب شد و با پیگیری های مستمر در کمترین زمان ممکن اداری، مجوز لازم از هیئت نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد نیز اخذ شد.

گفتنی است، 4 عنوان از این مجلات به زبان انگلیسی و 2 عنوان به زبان فارسی است که در حوزه تخصصی نگارش می شوند و امید می رود که به یاری فرهیختگان و پژوهشگران دانشگاهی و ارسال مقالات با کیفیت، صندلی مجلات علمی دانشگاه به درجه ای در خور در منطقه و کشور ارتقا یابد.

عنوان این نشریات عبارتند از:

1- Journal of Land Degradation and Restoration

2- Agriculture, Environment and Society

3- Journal of Sistan and Baluchistan Studies

4- Current applied sciences

5- پژوهش های مهندسی آب ایران

6- مطالعات توسعه پایدار شهری و روستایی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 خرداد 1400 بروزرسانی: 24 خرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2884

به "شش عنوان مجله دانشگاه زابل پیروز به اخذ مجوز از هیئت نظارت بر مطبوعات شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شش عنوان مجله دانشگاه زابل پیروز به اخذ مجوز از هیئت نظارت بر مطبوعات شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید