صبحانه چاق می نماید؟

به گزارش هدا بلاگ، در میان مردم تصور غلطی از خوردن مرتب صبحانه وجود دارد مبنی بر آنکه صبحانه موجب چاقی می گردد. بعضی به غلط تصور می نمایند که خوردن صبحانه موجب چاقی شان می گردد در حالی که سخت در اشتباه هستند. این گروه باید بدانند که این وعده غذایی رکن اساسی یک برنامه غذایی سالم محسوب می گردد و حذف آن موجبات چاقی به

صبحانه چاق می نماید؟

صبحانه چاق می نماید؟

در میان مردم تصور غلطی از خوردن مرتب صبحانه وجود دارد مبنی بر آنکه صبحانه موجب چاقی می گردد. بعضی به غلط تصور می نمایند که خوردن صبحانه موجب چاقی شان می گردد در حالی که سخت در اشتباه هستند. این گروه باید بدانند که این وعده غذایی رکن اساسی یک برنامه غذایی سالم محسوب می گردد و حذف آن موجبات چاقی به خصوص در بچه ها و حتی عدم رشد قدی و وزنی شان را فراهم می سازد زیرا خوردن ناشتایی به کنترل اشتها در وعده ها و میان وعده های بعدی یاری می نماید.

برای تبدیل این وعده غذایی به یکی از وعده های اصلی برای تامین مواد مغذی مورد احتیاج با آرامش کامل بنشینید و غذا بخورید و کوشش کنید با دور کردن استرس از وعده غذایی تان بیشترین لذت را ببرید. هنگامی که غذایتان را با عجله می خورید، طعم غذا را به طور کامل احساس نخواهید کرد .بااینکه ممکن است مانند زمانی که در خانه هستید برای خوردن وقت نگذارید توصیه می گردد، حتی هنگامی که در اداره هم هستید با آرامش صبحانه را میل کنید. شما می توانید این کار را قبل از آغاز کار روزانه و در پشت میزکار انجام دهیدبرای مثال لقمه های کوچکی راکه به اسم صبحانه به همراه آورده اید، میل کنید. افراد شاغل به علت آنکه دیر می خوابند و دیر از خواب برمی خیزند، فرصت کافی برای خوردن صبحانه نداشته و اغلب این استرس موجب کاهش اشتهای شان در صرف ناشتایی و بدخلقی و افت توان در تمام ساعات روز کاری شان می گردد.

بسیاری از افراد به علت اشتها نداشتن، این وعده را رفته رفته فراموش نموده و ممکن است هفته ای یکبار هم صبحانه نخورند. در حالی که توصیه ما به شما آن است که اولا بین شام تا صبحانه 6 تا 8 ساعت فاصله بگذارید تا معده تان کاملا تخلیه گردد. از این رو، بهتر است شامتان را زود بخورید تا بعد از بیدار شدن از خواب شبانه برای صبحانه اشتهای کافی داشته باشید. دوم اینکه دیر نخوابید زیرا داشتن این عادت هم بر اشتهای شما در صبح تاثیر می گذارد به این ترتیب که خواب آلودگی از خوردن غذا در این وعده جلوگیری می نماید و آخر اینکه خوردن انواع تنقلات بعد از شام هم یکی دیگر از موانع درست صبحانه خوردن است. به خاطر همین هاست که می گویند صبحانه تان را تنها بخورید اما شامتان را با دشمنتان شریک شوید.

نباید فراموش کنید که صبحانه فرصتی عالی برای افزایش دریافت ویتامین ها و مینرال های روزانه است. تحقیقات اخیر نشان داده اند، افرادی که صبحانه میل می نمایند ویتامین B6، اسیدفولیک، C، کلسیم، مهمیم، آهن، پتاسیم و فیبر بیشتری در مقایسه با افرادی که صبحانه را از برنامه غذایی شان حذف نموده اند، دریافت می نمایند

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3227

به "صبحانه چاق می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صبحانه چاق می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید