طراحی جزیره در آشپزخانه L شکل

به گزارش هدا بلاگ، اگر طراحی آشپزخانه شما به شکل L می باشد، بدون شک راهکارهای زیادی برای استفاده بهینه از این فضا برای شما فراهم می باشد. آشپزخانه هایی به این شکل این امکان را برای شما فراهم می نمایند که از قسمت های زاویه ای آشپزخانه برای قرار دادن وسایل آشپزخانه استفاده نمایید و همین نکته استفاده بهینه از فضای آشپزخانه را برای شما فراهم می نماید. آن چه که در ادامه این مطلب از ما به بیان آن می پردازیم، ارائه ایده هایی در زمینه استفاده از جزیره در این گونه آشپزخانه ها می باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

طراحی جزیره در آشپزخانه L شکل

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

ایجاد فضای کاربردی

زمانی که از جزیره L مانند در طراحی آشپزخانه استفاده می کنید، فضای آشپزخانه بزرگ تر از آن چه که هست نمایش داده می گردد. هم چنین فضای کافی برای قرار دادن وسایل آشپزخانه نیز در اختیار خواهید داشت. استفاده از جزیره L مانند در طراحی آشپزخانه های کوچک یا آشپزخانه های اپن نتیجه بسیار خوبی در پی خواهد داشت. استفاده از این جزیره ها این امکان را برای شما فراهم می نماید که از قسمتی از آن برای صرف غذا و از قسمتی دیگر برای هم نشینی با دوست یا اعضای خانواده خود بهره ببرید. به همین خاطر می توان این قسمت را فضایی چند منظوره در نظر گرفت.

قابلیت های استفاده از جزیره Lمانند

استفاده از جزیره آشپزخانه L شکل قابلیت استفاده به جا از سایر قسمت های آشپزخانه را افزایش می دهد. برای مثال استفاده از این گونه جزیره ها آشپزی را برای شما راحت می نماید. چرا که مواد و وسایل لازم به راحتی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. هم چنین دست یابی به مثلث طلایی در آشپزخانه که همان دسترسی راحت به گاز، یخچال و سینک ظرفشویی می باشد، با استفاده از جزیره های ال شکل آسان می گردد.

نکات لازم در استفاده از جزیره های ال شکل

توجه به مثلث طلایی

زمانی که تصمیم به طراحی و استفاده از این گونه جزیره ها دارید، به یاد داشته باشید که دسترسی شما به گاز، یخچال و سینک ظرفشویی به خوبی صورت پذیرد. توجه به این نکته می تواند انجام کار در فضای آشپزخانه را برای شما لذت بخش کند.

استفاده از فضای زیر جزیره برای ساخت کابینت

زمانی که از جزیره L شکل در طراحی آشپزخانه استفاده می کنید، این امکان برای شما فراهم می گردد که از فضای زیر آن برای ساخت کابینت استفاده نمایید. استفاده از این ایده می تواند از ایجاد هرگونه هرج و مرج در فضای آشپزخانه نیز جلوگیری به عمل آورد.

انتخاب متریال جزیره

نکته مهمی که در انتخاب جزیره باید به یاد داشته باشید، انتخاب نوع متریالی است که برای ساخت جزیره مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال آیا تمایل به استفاده از انواع متریال براق دارید یا در نظر دارید از نمونه های مات استفاده نمایید. توجه به سایر متریال به کار رفته در طراحی آشپزخانه نیز نکته مهمی است که باید به یاد داشته باشید. توجه داشته باشید که استفاده از سطوح براق می تواند در بزرگ تر نشان دادن فضای آشپزخانه به شما یاری کند. امروزه استفاده از نمونه های مات انواع متریال بیش تر مورد استقبال قرار می گیرد.

استفاده بهینه از فضای جزیره

استفاده بهینه و کاربردی از جزیره نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه داشته باشید. برای مثال شما می توانید از این فضا به منظور نصب اجاق گاز رو کابینتی استفاده نمایید. این کار دسترسی به موادی که برای آشپزی احتیاج دارید را برای شما آسان می نماید. استفاده از کشو در زیر گاز نیز می تواند برای قرار دادن قابلمه و ماهیتابه مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده از گوشه ها

به طور معمول از گوشه ها استفاده چندانی نمی گردد. در هنگام طراحی جزیره هایی به این شکل امکان استفاده از گوشه ها را نیز در نظر بگیرید. از این قسمت می توان برای نگهداری وسایل استفاده کرد.

طراحی جزیره های L شکل

طراحی جزیره های L شکل به این گونه است که بر اساس شکل آشپزخانه ساخته می شوند. استفاده از این جزیره ها این امکان را برای شما فراهم می نماید که فضای بزرگی برای انجام کارهای خود در آشپزخانه در اختیار داشته باشید. استفاده از این جزیره ها فضای مناسبی برای آشپزی و هم نشینی خانواده و دوستان فراهم می نماید. استفاده از این مدل جزیره برای آشپزخانه های L شکل بسیار مناسب می باشد.

استفاده از جزیره برای قرار دادن سینک ظرفشویی

آن چه که امروزه در طراحی آشپزخانه ها به چشم می خورد، قرار دادن سینک ظرفشویی و اجاق گاز بر روی آن می باشد. جزیره های L شکل به علت دارا بودن فضای وسیع و کاربردی می توانند گزینه ای مناسب برای اجرای این ایده باشند.

نکات پایانی

آن چه که در این مطلب از ما به بیان آن پرداختیم، ارائه ایده هایی در زمینه استفاده از جزیره های L شکل می باشد. به یاد داشته باشید که برای استفاده از جزیره به طور قطع احتیاج به وجود آشپزخانه ای بزرگ نیست. برای مثال از آن جایی که جزیره های L شکل بر اساس شکل آشپزخانه ساخته می شوند، هارمونی مناسبی در کنار طراحی آشپزخانه ایجاد نموده و هم چنین فضای کافی برای انجام فعالیت های مختلف را فراهم می نماید. توجه داشته باشید استفاده از یک جزیره مناسب می تواند نمای بسیار زیبایی در آشپزخانه و خانه شما ایجاد نماید. بنابراین در انتخاب نمونه ای مناسب از آن ها دقت کنید. آیا شما در طراحی آشپزخانه خود از جزیره استفاده نموده اید؟ برای آشنایی با انواع جزیره می توانید به مطالب قبلی ما مراجعه نمایید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 129

به "طراحی جزیره در آشپزخانه L شکل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی جزیره در آشپزخانه L شکل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید