طرح اولیه هوشمندانه ترین لباس شنای جهان رونمایی شد

به گزارش هدا بلاگ، به تازگی طرح اولیه یک لباس شنای هوشمند رونمایی شده که پارچه آن از یک باتری مهندسی شده ساخته می گردد و مجهز به سیستم هوش مصنوعی است.

طرح اولیه هوشمندانه ترین لباس شنای جهان رونمایی شد

اسپیدو فراوری نماینده لباس های شنا و غواصی، از طرح اولیه هوشمندانه ترین لباس شنای تمام دوران به نام فست اسکین 4.0 رونمایی نموده است.

این لباس شنا چند نوآوری آینده نگرانه دارد و به اسم مثال از پارچه ای با قابلیت جمع آوری انرژی فراوری می گردد و مجهز به یک مربی هوش مصنوعی است که در داخل لباس تعبیه خواهد شد. اسپیدو ادعا می نماید مربی هوش مصنوعی به شناگران یاری می نماید تا 2040 میلادی 4 درصد سریع تر شنا نمایند.

چنین ارتقایی سبب می گردد رکورد شنای آزاد 50 متر مردان در کمتر از 20 ثانیه شکسته گردد و مدت زمان رکورد شنای پروانه 100 متر زنان به کمتر از 60 ثانیه برسد.

طرح اولیه فست اسکین 4.0 با همکاری شرکت آکوالب پیشرفته و کاملاً براساس بدن شناگر فراوری می گردد.

راب بلنکین ساپ مدیر بخش تحقیق و توسعه آکوالب در این باره می گوید: ما همه چیز از پارچه و بافت گرفته تا چگونگی یکپارچه سازی هوشمندسازی در لباس هایمان را آنالیز کردیم و حاصل کوشش مان فست اسکین 4.0 است.

لباس شنای مذکور از نوعی باکتری زیستی مهندسی ژنتیک شده با پارچه مجهز به قابلیت جمع آوری انرژی فراوری می گردد. به این ترتیب لباس مذکور قادر به تأمین برق مورد احتیاج خوداست.

علاوه بر آن 80 درصد فست اسکین 4.0 پس از دور انداختن در محیط زیست تجزیه می گردد. در فست اسکین 4.0 یک اگزواسکلتون تعبیه می گردد که قدرت شناگر را ارتقا می دهد و همزمان سطح لباس به طور زیستی مهندسی شده تا شبیه پوست کوسه باشد تا شنا کردن راحت تر گردد.

در کنار این موارد در لباس شنای مذکور از هوش مصنوعی Live Coach به کار رفته و به این ترتیب لازم نیست مربی شنا از کنار استخر با داد و فریاد با شناگر حرف بزند. این فناوری شامل حسگرهای هوش مصنوعی کوچکی است که روی ساختار لباس شنا چاپ می شوند و علائم حیاتی شناگر را قبل، حین و بعد از هر رقابت رصد می نمایند.

قبل از هر مسابقه اندازه اکسیژن و سطح آب بدن ارزیابی می گردد تا شناگران در شرایط ایده آل قرار داشته باشند. حسگرها بعلاوه اطلاعات لازم درباره سرعت، شرایط و شرایط ورزشکار را برای سیستم مربی هوش زنده فراهم می نمایند.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3006

به "طرح اولیه هوشمندانه ترین لباس شنای جهان رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح اولیه هوشمندانه ترین لباس شنای جهان رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید