ظرفیت های گردشگری مغفول مانده است

به گزارش هدا بلاگ، رئیس اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه گردشگری مغفول مانده و نیاز به تحول دارد، گفت: انتظار می رود در زمان وزارت مهندس ضرغامی تحول بنیادی در این وزاتخانه انجام شود.

ظرفیت های گردشگری مغفول مانده است

هجدهمین جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با حضور مهندس سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور صبح امروز یکشنبه 30 آبان ماه 1400 در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.

غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز در این جلسه، حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را بین خانواده بخش خصوصی امیدبخش دانست و گفت: سال هاست گردشگری مورد بی مهری قرارگرفته و آنچنان که باید از ظرفیت های این حوزه استفاده نشده است.

او با اشاره به اهمیت توجه به میراث فرهنگی و آثار تاریخی، اضافه نمود: شیوع کرونا این صنعت را به ورشکستگی کشانده و فعالان این حوزه گویی بی پناه رها شده اند. احیای این حوزه به اقدامات مبتنی بر برنامه و با اتکا بر علم نیاز دارد.

شافعی ادامه داد: پتانسیل ها اگر با تغییر رویکرد و برنامه ریزی انجام شود، شاهد تحولی بزرگ در این عرصه خواهیم بود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران ابراز امیدواری کرد که این تحول در دوره مهندس ضرغامی محقق شود.

در انتظار تحول بنیادی در وزارتخانه هستیم

علی اکبر عبدالملکی رئیس کمیسیون گردشگری و کسب وکارهای وابسته اتاق بازرگانی ایران با اشاره به تجارب و خلاقیت های مهندس ضرغامی در گذشته، اضافه نمود: انتظار می رود در زمان وزارت جنابعالی تحول بنیادی در این وزاتخانه انجام شود.

او با بیان اینکه با اتمام ذخایر نفتی جایگزینی بهتر از گردشگری نمی توان یافت، اضافه نمود: برای ایجاد جهش اقتصادی و مقابله با ایران هراسی می توان از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور برای سرمایه گذاری و معرفی ظرفیت های کشور استفاده کرد.

رئیس کمیسیون گردشگری و کسب وکارهای وابسته اتاق بازرگانی ایران به استفاده از بکارگیری ظرفیت های اتاق بازرگانی ایران و اتاق بازرگانی سایر کشورها برای معرفی ایران و جاذبه های آن در عرصه بین الملل اشاره کرد که با برنامه ریزی هدفمند می تواند به اتفاقات مثبتی منجر شود.

عبدالملکی همچنین به گردشگری مذهبی به عنوان یک ظرفیت اشاره کرد و گفت: در این نوع گردشگری نیازمند قوانین نوین و ساختارشکن هستیم. با همکاری مراجع و علما، اتاق بازرگانی، مجلس شورای اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تشکیل کمیته فقه گردشگری می توان راه حل هایی برای توسعه پایدار شناسایی و اجرایی کرد.

او همچنین به ارائه پیشنهادهایی از جمله بکارگیری ظرفیت های اتاق بازرگانی در زمینه پژوهش های مربوط به گردشگری، همکاری با آموزش پرورش برای تعریف دروس مربوط به گردشگری برای دانش آموزان اشاره کرد.

در این جلسه چهار نفر از فعالان حوزه گردشگری به بیان دغدغه ها و پیشنهادهای خود پرداختند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3342

به "ظرفیت های گردشگری مغفول مانده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت های گردشگری مغفول مانده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید