ظریف: تبادل نظر های خیلی خوبی با مقامات عمانی داشتم

به گزارش هدا بلاگ، وزیر امور خارجه ایران ضمن تشریح اهداف سفرش به مسقط و رایزنی های صورت گرفته، گفت که تبادل نظر های خوبی با مقامات عمانی داشته و فردا نیز ادامه خواهد یافت.

ظریف: تبادل نظر های خیلی خوبی با مقامات عمانی داشتم

با تور عمان لحظه آخری از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در سومین مقصد سفرش به منطقه در مسقط حضور دارد، در گفت و گویی به تشریح مصاحبه های امروزش با مقامات عمانی پرداخت.

وی درباره اهداف این سفر گفت: سفر منطقه ای به عمان هم برای مصاحبه درباره روابط دوجانبه است که گسترش خوبی داشته و امیدواریم بیش از این گسترش یابد و هم گفتگو درباره موضوعات منطقه ای، امنیت در خلیج فارس و همین طور طرح انتها فشار بر مردم یمن که دولت عمان در این زمینه فعالیت بسیار خوب و مثبتی داشته است.

ظریف مصاحبه درباره همکاری های مالی دوجانبه بین ایران و عمان و همکاری های ترانزیتی چندجانبه را از دیگر اهداف این سفر برشمرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی اظهار داشت: فرصت بسیار خوبی بود و مصاحبه های بسیار خوبی با مقامات عمانی داشتیم و ان شاءالله فردا هم ادامه خواهیم داد.

به گزارش فارس، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیشب (سه شنبه) از سفر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به عمان در روز چهارشنبه اطلاع داد و هدف از این سفر را مصاحبه در حوزه روابط دوجانبه و همکاری ها در منطقه برشمرد.

ظریف امروز در عمان با معاون سلطان و وزیر امور خارجه این کشور دیدار و مصاحبه کرد. وی همچنین با محمد عبدالسلام هم دیدار کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پیش از این هم در سفر به دوحه با امیر و وزیر خارجه قطر دیدار و به مصاحبه درباره مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه ای و بین المللی پرداخت.

رئیس دستگاه دیپلماسی پس از آن به بغداد سفر و با مقامات عراقی دیدار کرد و در ادامه این سفر به اربیل رفت و با مقامات منطقه کردستان عراق دیدار و به مصاحبه پرداخت.

وزیر امور خارجه در سفری که به بغداد داشت با نخست وزیر، وزیر امور خارجه، رئیس جمهور و رئیس مجلس این کشور دیدار و مصاحبه کرد. وی همچنین با بعضی شخصیت های و رهبران جریان های سیاسی عراق دیدار کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گزارشی توئیتری از سفرش به بغداد و دیدار های اجرا شده، نوشت: در این دیدار ها تأکید شد که همسایگان برای ایران در اولویت قرار دارند و از نقش محوری عراق در منطقه استقبال می کنیم.

وی در هفته گذشته نیز به اندونزی سفر و با وزیر خارجه و رئیس جمهور این کشور دیدار و مصاحبه کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2732

به "ظریف: تبادل نظر های خیلی خوبی با مقامات عمانی داشتم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: تبادل نظر های خیلی خوبی با مقامات عمانی داشتم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید