عربستان، سلول های انفرادی؛ روش غیرانسانی مقامات سعودی برای شکنجه زندانیان

به گزارش هدا بلاگ، در سایه تشدید نقض حقوق بشری در عربستان سلول انفرادی روش دیگری از شکنجه مقامات سعودی علیه زندانیان سیاسی و آزادی بیان در زندان های آل سعود است.

عربستان، سلول های انفرادی؛ روش غیرانسانی مقامات سعودی برای شکنجه زندانیان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الواقع السعودی، سلول انفرادی که هیچ کسی به آن دسترسی ندارد، روشی است که مقامات سعودی برای شکنجه زندانیانی که در دوره تصدی محمد بن سلمان ولیعهد سعودی بازداشت شده اند،اعمال می نمایند.

گزارش زندانیان آزادی بیان در توییتر نشان داد که زندانیان آزادی بیان در زندانهای آل سعود، به ویژه در زندان بدنام ذهبان، بارها و بارها به سلولهای انفرادی منتقل شده اند، تا جایی که مقامات کلیه جلسات دادگاه آن ها را لغو کردند و آن ها را مثل روز اول بازداشت و به سلول انفرادی منتقل کردند که اقدامات آن ها نقض حقوق زندانیان در زندان های آل سعود است.

زندانیان آزادی بیان در گزارشی تاکید کردند: برای ما مسلم است که بیشتر زندانیانی که در کمپین دستگیری محمد بن سلمان در زندان الذهبان در بازداشت به سر می برند دوباره برای مراحل تحقیقات به سلول انفرادی منتقل می شوند.

در توئیت های دیگر، فعالان و مدافعان حقوق بشر که از شرایط حقوق بشر در عربستان سعودی نگران بودند، فاش کردند که همه ملاقاتهای خانوادگی با زندانیان، به ویژه زندانیان ذهبان در جده قطع شده است. مقامات سعودی از تماس هایی که می توانست جایگزین ملاقات زندانیان با خانواده شان گردد، ممانعت کردند و آن ها را به سلول های انفرادی بردند تا از این طریق هیچ گونه تماسی با کسی برقرار ننمایند.

با وجود درد دل زندانیان و خانواده های آنها، آنچه نهادهای حقوق بشری در خصوص تعیینات سلولهای انفرادی بر اساس شهادتهای زندانیان سیاسی قدیمی در زندانهای عربستان فاش کردند، اندوه را افزایش می دهد، همانطور که منابع حقوق بشری فاش کردند که سلولهای انفرادی از اتاقهای بتنی به طول دو و نیم متر تشکیل شده و این فضا شامل حمام، محل غذا خوردن و محل خواب است، جایی که زندانی بر روی یک تکه اسفنج پاره می خوابد و اتاق پنجره ای برای تهویه و روشنایی ندارد.

محکومیت های گسترده کشورهای غربی و سازمان های حقوق بشری علیه پرونده حقوق بشر در عربستان سعودی ، به دلیل بازداشت خودسرانه و ناپدید شدن اجباری و اخیراً انتشار اخبار سلولهای انفرادی افزایش یافته است، سلول های انفرادی که پیامدهای منفی بر سلامت روحی و جسمی زندانیان گذاشته است.

بیست و چهار کشور عمدتا اروپایی در بیانیه ای نسبت به اخبار شکنجه و حبس های غیرقانونی و دادرسی ناعادلانه منتقدان از جمله زنان و خبرنگاران در عربستان سعودی ابراز نگرانی کردند.

یک سازمان حقوق بشری سلول انفرادی در زندان های آل سعود و شکنجه روحی و روانی افراد زندانی در این سلول ها را محکوم کرد به ویژه اینکه بسیاری از زندانیان بدون هیچ گناهی بازداشت شده اند و در ادامه از مقامات سعودی خواهان احترام به حقوق بشر و برخورد مناسب و انسانی با زندانیان و همچنین آزادی سریع آن ها شد.

سازمان عفو بین الملل 25 ژانویه امسال میلادی گزارش داد که در حال حاضر 30 هزار زندانی سیاسی در عربستان وجود دارد که هنوز دادگاهی برای محاکمه اغلب آنها تشکیل نشده و این افراد سالها بدون تعیین شدن اتهامشان در زندان به سر می برند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2880

به "عربستان، سلول های انفرادی؛ روش غیرانسانی مقامات سعودی برای شکنجه زندانیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان، سلول های انفرادی؛ روش غیرانسانی مقامات سعودی برای شکنجه زندانیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید