علی اف: پس از 28 سال صدای اذان در شوشا به صدا درمی آید

به گزارش هدا بلاگ، الهام علی اف گفت: سرزمین های جمهوری آذربایجان نزدیک به 30 سال تحت اشغال قرار گرفت و در این مدت مذاکرات بی فایده هیچ نتیجه ای نداشت و ارمنستان در فرایند مذاکرات تلاش می کرد، مساله را به درازا بکشد و شرایط موجود در قره باغ را حفظ کند.

علی اف: پس از 28 سال صدای اذان در شوشا به صدا درمی آید

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان گفت: پس از 28 سال بار دیگر صدای اذان در شهر آزاد شده شوشا به صدا درمی آید.

علی اف روز یکشنبه به مناسبت آزادسازی شهر استراتژیک شوشا از اشغال نیرو های ارمنی در قره باغ، در پیامی به مردم این کشور که به صورت زنده از طریق شبکه های تلویزیونی این کشور پخش شد، گفت: ما همه مساجد و اماکن دینی و یادگار های فرهنگی و تاریخی در شوشا را بازسازی خواهیم کرد.

وی با اشاره به دست آورد های ارتش جمهوری آذربایجان در میدان نبرد در منطقه مورد مناقشه قره باغ اضافه کرد: به رغم این همه بیانیه ها بار ها گفتم که مناقشه قره باغ راه چاره نظامی هم دارد و ما امروز آن را در میدان جنگ ثابت کردیم.

وی تصرویح کرد: سرزمین های جمهوری آربایجان نزدیک به 30 سال تحت اشغال قرار گرفت و در این مدت مذاکرات بی فایده هیچ نتیجه ای نداشت و ارمنستان در فرایند مذاکرات تلاش می کرد، مساله را به درازا بکشد و شرایط موجود در قره باغ را حفظ کند.

علی اف با اشاره به این که همواره در سطوح بین المللی آزادسازی سرزمین های اشغالی را عمده وظیفه جمهوری آذربایجان اعلام کرده است، گفت: در مذاکرات انجام گرفته سعی داشتند ما را فریب دهند و مناقشه قره باغ را به یک مناقشه راکد تبدیل کنند، ولی ما در میدان جنگ به پیروزی دست یافتیم.

رییس جمهوری آذربایجان با اشاره به جایگاه خاص شهر شوشا در تاریخ جمهوری آذربایجان اضافه کرد: دشمن با اشغال این شهر، لطمه ای جدی به میراث فرهنگی ما وارد کرده، یادگار های تاریخی و مساجد ما را تخریب و به ان ها اهانت کرد، ولی ما به شوشا برگشتیم و همه مساجد و یادگار های تاریخی را بازسازی خواهیم کرد.

علی اف، تقویت قدرت اقتصادی جمهوری آذربایجان در این سال ها را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: اگر این قدرت اقتصادی را نداشتیم، این همه پیروزی در قره باغ امکان پذیر نمی شد.

وی دستاورد های جمهوری آذربایجان در سطوح بین المللی را یکی از عوامل مهم برای پیروزی در قره باغ عنوان کرد و گفت: ما در این مدت توانستیم به مجامع بین المللی ثابت کنیم که قره باغ از جمله سرزمین های جمهوری آذربایجان است و مناقشه باید بر مبنای موازین حقوق بین المللی، حل و فصل شود.

علی اف اضافه کرد: همه نهاد های بین المللی از جمله سازمان ملل متحد، جنبش عدم تعهد، سازمان همکاری اسلامی و مجلس اروپا درباره مناقشه قره باغ مصوبات و قطعنامه های عادلانه صادر کرده اند و در این اسناد قره باغ کوهستانی به عنوان یک منطقه از خاک جمهوری آذربایجان به رسمیت شناخته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: جمهوری آذربایجان در این سال ها با بسیاری از کشورها، بخصوص با همه کشور های همسایه روابط محبت آمیز مبتنی بر احترام و اعتماد متقابل برقرار کرده است. جمهوری آذربایجان همکاری با کشور های همسایه بستر تعاملات دوجانبه و سه جانبه را توسعه می دهد که همه این اقدامات انجام گرفته موجب تقویت جایگاه کشورمان در سطح بین المللی است.

وی تقویت قدرت ارتش و مجهز کردن آن با تجهیزات نظامی مدرن را از عوامل مهم برای پیروزی در این درگیری ها عنوان کرد و گفت که ارتش جمهوری آذربایجان از 27 سپتامبر (ششم مهر ماه) تا به حال توانست بیش از 200 منطقه مسکونی را در قره باغ از اشغال آزاد کند.

رییس جمهوری آذربایجان با اشاره به ادامه درگیری های نظامی در قره باغ تاکید کرد: نیرو های ارمنی باید از تمامی سرزمین های اشغال شده خارج شوند و این خواست ما است و قوانین بین المللی و مصوبات نهاد های بین المللی تحقق این مهم را ایجاب می کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

چای قند پهلو: چای قند پهلو، یک مجله خانوادگی است برای همه سنین

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1876

به "علی اف: پس از 28 سال صدای اذان در شوشا به صدا درمی آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی اف: پس از 28 سال صدای اذان در شوشا به صدا درمی آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید