غربالگری سلامت 615 هزار نفر در همدان

به گزارش هدا بلاگ، رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: در طرح غربالگری سلامت 615 هزار نفر در همدان شرکت نموده اند.

غربالگری سلامت 615 هزار نفر در همدان

دکتر خیر اندیش، رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان در گفت و گو با خبرنگار از گفت: 615 هزار نفر معادل 73 درصد جمعیت شهرستان در سامانه غربالگری کرونا ثبت نام نمودهاند.

او اضافه نمود: شهروندان به وسیله بخش خودارزیابی بیماری کرونای سامانه salamat.gov.ir با وارد کردن شماره ملی و تاریخ تولد خود به سوالات خود ارزیابی بیماری کووید - 19 پاسخ داده و هدایت های لازم را مطابق با آخرین دستورالعمل های وزارت بهداشت دربافت کنند.

خیر اندیش اضافه نمود: کاربران پس از ورود به سامانه سوالاتی پیرامون علائم این بیماری شامل تب، لرز، سرفه خشک، گلو درد و تنگی نفس را پاسخ می دهند، در ادامه از وجود افراد مشکوک به بیماری کرونا در خانواده سوال می گردد و در صورت مثبت بودن پاسخ ها توصیه های بهداشتی ارائه و هدایت لازم جهت مراجعه به مراقب سلامت یا بهورز مربوطه انجام خواهد شد.

او گفت: همزمان مراقب سلامت یا بهورز مستقر در مرکز جامع خدمات سلامت و یا خانه بهداشت مربوطه نیز پیامکی در همین ارتباط دریافت نموده و مسئول پیگیری های بعدی فرد مشکوک و اطرافیان وی خواهد بود.

او با اشاره به ضرورت پاسخ دهی به تماس های تلفنی سامانه 4030 گفت: پس از انجام غربالگری و پیدا شدن فرد مشکوک، مراقبان سلامت به وسیله شماره تلفن 4030 با افراد مشکوک ثبت شده در سامانه تماس خواهند گرفت و مشاوره و پیگیری های لازم را انجام خواهند داد.

خیراندیش ادامه داد: 800 نیروی شبکه بهداشت استان در مراکز 16 ساعته و مراکز شبانه روزی شبکه بهداشت جوابگوی احتیاج مردم و پیگیری مراحل درمانی آن ها هستند.

او افزود: علاوه بر مراکز بهداشت ما 6 ایستگاه سیار شبکه بهداشت را در سطح شهرستان برای شناسایی و انتقال بیماران به مراکز شبکه بهداشت و بیمارستان ها داریم.

ا

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 435

به "غربالگری سلامت 615 هزار نفر در همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غربالگری سلامت 615 هزار نفر در همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید