فرق بین بیزینس کلاس و اکونومی چیست؟

به گزارش هدا بلاگ، از مهم ترین تفاوت هایی که میان پروازهای بیزینس کلاس و اکونومی وجود دارد می توان به خدمات و امکاناتی از جمله غذاهای سرو شده برای مسافران اشاره نمود. بلیط های اکونومی از قیمت های مقرون به صرفه تری نسبت به بلیط های بیزینس کلاس برخوردار می باشند. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

فرق بین بیزینس کلاس و اکونومی چیست؟

پروازهای بیزینس کلاس و اکونومی

اگر اهل سفر به وسیله هواپیما باشید مسلماً از انواع بلیط و نوع پروازها اطلاعات کافی دارید. در این مقاله سعی داریم در رابطه با تفاوت بیزینس کلاس و اکونومی اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان و افرادی که برای اولین بار است با هواپیما سفر می نمایند قرار دهیم. از مهم ترین تفاوت های بیزینس کلاس و اکونومی می توان به قیمت آنها اشاره نمود.

البته نه تنها قیمت بلیط بیزینس کلاس و اکونومی با یکدیگر فرق دارد بلکه امکانات و خدماتی که در این نوع پروازها به مسافران و رزرو نمایندگان بلیط ها ارائه می گردد نیز متفاوت خواهد بود که بر اساس امکانات و خدمات هر پرواز قیمت بلیط نیز مشخص می گردد. از دیگر مواردی که باعث ایجاد تفاوت در کلاس پروازها می گردد خدمات ویژه ای است که با این بلیط ها مسافران از آن ها برخوردار می شوند. در ادامه به بحث در رابطه با هر کدام از امکانات و خدمات این نوع پروازها اطلاعاتی برایتان بازگو خواهیم کرد، پس همچنان همراه ما باشید.

تعریف کلی از بیزینس کلاس و اکونومی

در این بخش سعی داریم در رابطه با تعاریف کلی از پرواز بیزینس کلاس و اکونومی اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم. جالب است بدانید که بیشتر پروازها به شهر و کشورهای مختلف به وسیله بلیط های اکونومی انجام می گردد. این بلیط ها که از انواع متداول و رایج بلیط های پروازی شناخته می شوند اغلب به وسیله بسیاری از مسافران رزرو می گردند.

اما اگر بخواهیم تعریفی برای پرواز بیزینس کلاس ارائه دهیم می توانیم آن را با نام بلیط درجه تجاری عنوان کنیم. در واقع این نوع بلیط با ارائه امکانات و خدمات ویژه برای مسافران قابل رزرو می باشد که باعث شده قیمت آن نسبت به بلیط های اکونومی بیشتر باشد، چرا که خدمات بیشتری به مسافران ارائه می گردد. البته یادآور شویم که ایرلاین ها در سال های اخیر کوشش نموده اند که پروازهای کلاس اکونومی با خدماتی در سطح پروازهای بیزینس کلاس ارائه دهند.

تفاوت های مهم بیزینس کلاس و اکونومی

اگر بخواهیم از مهم ترین تفاوت های موجود بین بیزینس کلاس و اکونومی اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم می توانیم به غذا و امکاناتی که در طول پرواز به مسافران ارائه می گردد بپردازیم. اگر قصد خرید بلیط بیزینس کلاس را دارید می توانید از منویی که به شما داده می گردد غذای مورد علاقه خود را انتخاب کنید و بعلاوه در طول سفر درخواست نوشیدنی سرد و گرم و همین طور غذاهای سرد و گرم از جمله اسنک را نمایید.

اما در نوع پرواز اکونومی این امکان وجود ندارد و تنها غذای شما به صورت از پیش آماده شده و بسته بندی شده به شما ارائه می گردد و این امکان وجود ندارد که شما بیش از یک میان وعده درخواست کنید. البته از دیگر تفاوت های این کلاس های پروازی می توان به نحوه سوار شدن به هواپیما نیز اشاره نمود. پروازهای اکونومی شلوغ تر بوده و بنابراین مسافران دیرتر از کسانی که بلیط های بیزینس کلاس را تهیه نموده اند سوار هواپیما می شوند؛ اما یادآور شویم که امکان خرید چارتری بلیط های اکونومی بیشتر از بلیط های بیزینس کلاس می باشد. مجله گردشگری خبرنگاران

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 11 دی 1400 بروزرسانی: 11 دی 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3338

به "فرق بین بیزینس کلاس و اکونومی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرق بین بیزینس کلاس و اکونومی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید