لیست نوشابه های انرژی زا

به گزارش هدا بلاگ، نوشابه های انرژی زا یک راه عالی برای افزایش انرژی با مواد تشکیل دهنده مانند کافئین، قند و دیگر گیاهان تقویت انرژی محسوب می شوند. ادامه مطلب را بخوانید تا در خصوص لیستی از نوشابه های انرژی زا موجود در بازار به همراه آنالیز بعضی از آن ها را بدانید.

لیست نوشابه های انرژی زا

مترجم: سعید علیزاده

نوشابه های انرژی زا یک راه عالی برای افزایش انرژی با مواد تشکیل دهنده مانند کافئین، قند و دیگر گیاهان تقویت انرژی محسوب می شوند. ادامه مطلب را بخوانید تا در خصوص فهرستی از نوشابه های انرژی زا موجود در بازار به همراه آنالیز بعضی از آن ها را بدانید.

نوشابه های انرژی زا همانطور که از نامشان پیداست، مربوط به نوشابه های افزایش دهنده انرژی است که شما را پر انرژی و شاداب می نماید. بنابراین، آیا یک قوطی نوشابه انرژی زا می تواند بصورت ناگهانی به شما قدرت مافوق بشری بدهد؟ نوشابه های انرژی زا به صورت عمده حاوی قند، کافئین، و دیگر ترکیبات هستند که تصور می گردد استقامت را افزایش می دهد و به شما انرژی می دهد. با این حال، مهم است توجه داشته باشید که بر خلاف نوشیدنی های ورزشی که حاوی آب و الکترولیت هستند، نوشابه های انرژی زا دارای اثر تخریب و سوخت به همراه اثر ادرارآوری است که بدن را دچار کم آبی می نماید.

شاید تعجب آور باشد اما نوشابه انرژی زا در واقع از یک شرکت داروسازی ژاپنی در سال 1962 به وسیله به نام تایشو که قصد داشت نوشیدنی به نام Lipovitan D برای یاری به کارگران شیفت شب فراوری کند نشات گرفته است. در آمریکا، اولین نوشیدنی انرژی زا Jolt Cola نام داشت که در سال 1980 فراوری شد. از آن موقع، فهرستی از نوشابه های انرژی زا به صورت شگرفی با ترکیبات تازه مانند افدرین، تورین، جینسینگ، دانه گوارااسیدهای آمینه، ویتامین های ب و ژینکو بیلوبا افزایش یافت. در اینجا فهرستی از نوشابه های انرژی زا همراه با آنالیز بعضی از مارک های محبوب وجود دارد.

فهرست برندهای نوشابه انرژی زا

Red Bull: رد بول یکی از مشهورترین برندهای نوشابه انرژی زا در دنیا است و در سراسر دنیا به اسم یک نوشابه تقویت کننده مشهور است. این نوشابه حاوی تورین، گلوکورونولاکتون، کافئین، ویتامین های گروه ب، ساکارز، فنین آلانین، و گلوکز است. در حالی که این نوشابه در آمریکا کاملا محبوب است، اما در کشورهایی مثل دانمارک، نروژ و بعضی استان های آلمان به علت پیدا شدن کوکائین در آن ها ممنوع شده است. با این حال در فهرست نوشابه های انرژی زا در هندوستان و دیگر کشورها قرار گرفته است.

Monster: نوشابه انرژی زا مانستر با آرم سه پنجه به وسیله شرکت هانسن از استان کالیفرنیا توزیع می گردد. با مواد تشکیل دهنده ای مانند گوارانا، کافئین، و قند، مانستر به صورت مصنوعی انرژی فراوری می نماید. با طعم نسبتا قابل تحمل، این نوشابه به شما انرژی می بخشد و شما را تحریک می نماید.

Rockstar: این نوشابه انرژی زا در سال 2001 فرموله شد و یکی از نوشیدنی هایی است که به شدت رشد کرد. علاوه بر کافئین، تائورین و شکر، نوشابه انرژی زا راک استار بعلاوه حاوی انواع مختلفی از گیاهان مانند درخت جنسه یاجنسان، بیلوبا، عصاره خار شیر و دانه گوارانا است. این برند محصولاتی دارد که در دسته نوشیدنی های حاوی الکل قرار می گیرند.

Full Throttle: این محصول در اواخر سال 2004 به وسیله کمپانی کوکاکولا عرضه شد. این نوشابخه انرژی زا حاوی مواد تشکیل دهنده مانند آب گازدار، شربت ذرت با فروکتوز بالا و سوکروز، اسید سیتریک، طعم دهنده های طبیعی و مصنوع، سیترات سدیم، بنزوات سدیم (برای محافظت از طعم و مزه)، ریبوز، کافئین، اقاقیا، ویتامین ب3، پانتوتنات کلسیم، ویتامین B5،استر گلیسرول مبتنی چوب، پیریدوکسین هیدروکلراید، ویتامین B6، و سیانوکبالامین، ویتامین ب12 است.

فهرست سایر نوشابه های انرژی زا

AMP energy

Doubleshot

No Fear

Venom

Jolt

Go Girl

FRS

5-hour

NOS

CRUNK

Verve

Shark

180

Beaver Buzz

Bawls

Blood Energy Potion

Blue Energy

Blue Ox

EVO Smart Formula

Energy+

Flying Power

Fuel 7 Hour Energy Shot

HELL Energy Drink

Mountain Dew MDX

Pepsi Max

Red Thunder

Rip It

Venom Energy

Von Dutch

Wicked

XS Energy Drink

Lost

Lucozade

RUSHH

SoBe Power

XO - Citrus

این فهرست از نوشابه های انرژی زا جامع نیست، اما شامل بعضی از برندهای شناخته شده است. مهم است توجه داشته باشید که نوشابه های انرژی زا با تعدادی از عوارض جانبی همراه هستند. مصرف بیش از حد کافئین می تواند عصبانیت، تحریک پذیری، بی خوابی، افزایش ادرار، ضربان غیرطبیعی قلب و ناراحتی معده را منجر سازد. علاوه بر این، مواد تشکیل دهنده مانند افدرین محرک می تواند منجر به مسائل قلبی گردد. بنابراین، بهتر است این نوشابه ها در حد میانه مصرف شوند تا برترین اثر را داشته باشند.

منبع: راسخون
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3255

به "لیست نوشابه های انرژی زا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیست نوشابه های انرژی زا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید