فوت و فن های نگهداری برگ مو در منزل

به گزارش هدا بلاگ، یکی از غذا های محبوب ایرانی ها دلمه برگ مو است که اصالت آن به شهر تبریز بر می شود. پخت این غذای خوشمزه در فصل بهار و با رسیدن برگ های تازه درخت انگور رونق می گیرد. بسیاری از هواداران دلمه برگ مو دوست دارند این غذا را در همه فصول سال در منزل تهیه نمایند، به همین علت به ذخیره برگ درخت انگور در فصل بهار و تابستان اقدام می نمایند. سالم و تازه ماندن برگ مو برای استفاده در فصول دیگر سال اهمیت زیادی دارد.

فوت و فن های نگهداری برگ مو در منزل

به گزارش خبرنگاران، در ادامه این مطلب برآنیم تا آموزش سه روش نگهداری از برگ مو در منزل را با شما به اشتراک بگذاریم.

روش اول

مواد لازم

آب: یک و نیم لیتر

نمک دریایی: 5 قاشق غذاخوری

آب و نمک را داخل یک قابلمه بریزید. سپس قابلمه را روی اجاق گاز بگذارید تا جوش بیاید. اجاق را خاموش کنید و برگ مو هایی را که از قبل شسته و خشک نموده اید، داخل قابلمه آب نمک بریزید و بگذارید 5 دقیقه بمانند. سپس برگ ها را آبکش کنید و بگذارید تا کمی خشک گردد. برگ های نم دار را به صورت منظم دسته بندی کنید و هر دسته ده تایی را داخل یک کیسه فریزر بگذارید. در کیسه را بندید و آن را در فریزر بگذارید. هنگامی که خواستید از برگ ها بهره ببرید، بسته را از فریزر خارج کنید و برگ ها را داخل یک کاسه آب جوش بگذارید تا یخ شان باز گردد؛ سپس آبکش کنید.

روش دوم

مواد لازم

آب: یک و نیم لیتر

نمک دریایی: 5 قاشق غذاخوری

سرکه: 2 پیمانه

آب، نمک و سرکه را در یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت اجاق گاز قرار بدهید تا به جوش بیاید. بعد از اینکه آب 5 دقیقه جوشید، اجاق را خاموش کنید و قابلمه را کنار بگذارید تا کمی خنک گردد. سپس مخلوط آب نمک و سرکه را داخل یک کاسه یا قابلمه عظیم تر بریزید. برگ مو ها را که از قبل شسته و خشک نموده اید، داخل آب نمک و سرکه بریزید و یک درپوش روی ظرف بگذارید و 10 دقیقه زمان بدهید. بعد از این مدت برگ ها را آبکش کنید و بگذارید تا سرد گردد.

در مرحله آخر برگ ها را به صورت دسته های ده تایی روی هم بگذارید و رول کنید و داخل بطری نوشابه یا شیشه هایی که گردن تنگ دارند، بیاندازید. وقتی شیشه پر شد، مخلوط آب نمک و سرکه را که سرد شده است، داخل بطری بریزید و در بطری را محکم ببندید تا هوا به داخل آن نفوذ نکند. شیشه را در جایی که خنک و تاریک است، نگه داری کنید.

روش سوم

مواد لازم

آب: یک و نیم لیتر

نمک دریایی: 5 قاشق غذاخوری

سرکه: 2 پیمانه

برگ مو ها را به صورت منظم دسته کنید و روی هم بچینید. بهتر است دم برگ ها را بکنید. سپس دسته های منظم برگ مو را رول کنید و داخل شیشه بچینید. داخل یک کاسه عظیم آب، نمک و سرکه را با هم مخلوط کنید. شیشه های محتوی برگ مو را با آب نمک و سرکه پر کنید. حالا درب شیشه ها را محکم ببندید و آن ها را در محلی که دور از نور و گرما باشد، نگه داری کنید.

نکات مهم

1 ـ نمک دریایی برترین گزینه برای استفاده در ترشی و کنسرو است. سعی کنید برای تهیه کنسرو و ترشی از نمک ید دار استفاده نکنید.

2 ـ برای اینکه شیشه کنسرو برگ مو بهتر بماند و خیالتان از بابت کپک نزدن راحت باشد، می توانید شیشه ها را در قابلمه ای که از آب سرد پر نموده اید، قرار بدهید، طوری که آب تا روی در شیشه ها را بپوشاند. سپس اجاق را روشن کنید و بگذارید آب جوش بیاید. شیشه ها باید 15 دقیقه داخل آب در حال جوش روی حرارت بمانند. با این روش می توانید شیشه کنسرو برگ مو را در هر دمایی و تا هر زمان که می خواهید نگه داری کنید.

3 ـ سعی کنید برگ های نازک و تازه را برای کنسرو بهره ببرید. برگ های خیلی عظیم و کلفت مناسب این کار نیستند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: فرارو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3073

به "فوت و فن های نگهداری برگ مو در منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوت و فن های نگهداری برگ مو در منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید